آمریکا به دنبال تسلط در منطقه پس از حضور ناو جنگی در دریای جنوبی چین است

به گزارش تنها پیامک، چین امروز دوشنبه ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که به بهانه آزادی کشتیرانی به دنبال تسلط بر منطقه دریای جنوبی چین است.

آمریکا به دنبال تسلط در منطقه پس از حضور ناو جنگی در دریای جنوبی چین است

با نرخ تور چین نوروز 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک ناو جنگی آمریکایی به 12 مایلی یک جزیره مصنوعی واقع در دریای جنوبی چین نزدیک شده و این مساله با واکنش منفی پکن روبرو شده است.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده است که یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی این کشور در عملیاتی که با هدف به چالش کشیدن کوشش ها برای محدود کردن آزادی دریانوردی اجرا شده، به یک جزیره مورد ادعای چین و 2 کشور دیگر در دریای جنوبی چین نزدیک شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

دولت چین روز شنبه این اقدام آمریکا را محکوم کرده بود. لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: ایالات متحده به صورت خطرناک و غیر مسئولانه ای در منطقه رفتار می نماید. طرح ها و اقدامات موسوم به آزادی دریانوردی که آمریکا برای سالها مدعی آن است، در واقعیت هیچ انطباقی با قوانین بین المللی ندارد.

وی در ادامه توضیح داد: آمریکا بارها حقوق دریایی و امنیتی و حق حاکمیت چین را نادیده گرفته و این مساله به شدت به ثبات و صلح در منطقه آسیب می زند.

این مقام چینی گفت: آمریکا میخواهد به اسم آزادی دریانوردی، بر منطقه تسلط پیدا کند. رفتاری که آمریکا در دریای جنوبی چین انجام می دهد، خطرناک و غیر مسئولانه است.

لو کانگ گفت: یکی از دلایل مهم نظامی شدن دریای جنوبی چین، بازی آمریکا با مفهوم آزادی دریانوردی و ایجاد تنش است.

نیروی دریایی آمریکا در ماه اکتبر نیز عملیات مشابهی را انجام داده بود و ناوشکن لاسن را به نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای جنوبی چین اعزام کرده بود. این اقدام با واکنش شدید چین روبرو شده است.

این عملیات در شرایطی اجرا شده است که کنگره از دولت اوباما خواسته بود تا عملیات مشابه اکتبر را ادامه دهد. کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا نیز از اوباما به خاطر تاخیر انداختن در گشت زنی های دریایی در دریای جنوبی چین انتقاد کرده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 653

به "آمریکا به دنبال تسلط در منطقه پس از حضور ناو جنگی در دریای جنوبی چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال تسلط در منطقه پس از حضور ناو جنگی در دریای جنوبی چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید