آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه ای برای کار و تولید در هپکو دارد؟

به گزارش تنها پیامک، نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو گفت: با توجه به بدهی های کلان هپکو و مسائل نقدینگی آن، آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه ای برای کار و گردش چرخ های تولید در این مجموعه دارد؟

آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه ای برای کار و تولید در هپکو دارد؟

ابوالفضل رنجبر، نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با تأکید براینکه عمده اعتراضات کارگران در سال های اخیر به خاطر کاهش تولید در این شرکت بوده، اظهار کرد: از ابتدای امسال تنها پنج دستگاه غلتک در هپکو تولید شده است، اما امیدواریم که که مسئولان با تصمیمات موثر خود، رونق تولید را دوباره به این شرکت بازگردانند.

رنجبر ادامه داد: مهمترین درخواست ما که در نشست ادریبهشت با رئیس قوه قضاییه و مسئولان وزارت اقتصاد و استانداری مرکزی مطرح شد، واگذاری هرچه سریع تر سهام و مدیریت هپکو به ایمیدرو بود و قرار بود که سه درصد سهام شرکت به منظور ایجاد نقدینگی و راه اندازی خطوط تولید، به چند شرکت معدنی زیرمجموعه ایمیدرو واگذار شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو با اشاره به اینکه سه ماه از این جلسه می گذرد، توضیح داد: اما اخباری به تازگی منتشر شده که واگذاری هپکو به شستا را تایید می کند.

بیشتر بخوانید:

  • انتقال هپکو به ایمیدرو منتظر مصوبه هیات وزیران است / عدم رونق تولید تحت تاثیر مسائل کارگری!
  • هپکو به شستا واگذار شد/ وعده های بی سرانجام دولت برای الحاق شرکت به ایمیدرو

وی بیان نمود: البته این اخبار هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و اصلا مشخص نیست که این تصمیم یک شبه دولت چطور قرار است انجام شود و آیا واگذاری به این شکل مسائل هپکو را حل می کند یا نه.

رنجبر با بیان اینکه واگذاری هپکو به شستا نگرانی بیشتر کارکنان این شرکت را در پی داشته، اضافه کرد:، چون واگذاری هپکو و چند شرکت دولیت دیگر در ازای بدهی 32 هزار میلیاردی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است، این سوال مطرح می شود که قرار است با فروش سهام هپکو، هزینه ها و منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین شود؟

وی ادامه داد: آیا شستا به عنوان مالک سهام هپکو که اکنون با هزار میلیارد بدهی، مسائل نقدینگی و تبعات حاصل از واگذاری های اشتباه گذشته، روبرو است، به واقع برنامه ای برای کار و گردش چرخ های تولید در این مجموعه دارد؟

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو با تأکید براینکه اعتراض کارگران به مدیریت شرکت منجر به فسخ قرارداد مالک شد، اضافه کرد: این موضوع باعث شد برای احیای دوباره هپکو امیدوار شویم، از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم بحث حسابرسی از واگذاری ها و برخی تخلفات مدیران را با سرعت بیشتری رسیدگی و پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1137

به "آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه ای برای کار و تولید در هپکو دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه ای برای کار و تولید در هپکو دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید