ابوظبی صادرکننده هیدروژن می گردد

به گزارش تنها پیامک، شرکت نفتی دولتی ابوظبی (ادنوک) با دو صندوق سرمایه دولتی برای تبدیل کردن این امیرنشین به صادرکننده هیدروژن آبی و سبز متحد شده است.

ابوظبی صادرکننده هیدروژن می گردد

به گزارش خبرنگاران، شرکت ادنوک با شرکت سرمایه گذاری مبادله و شرکت ADQ متحد شده تا از گاز طبیعی و انرژی تجدیدپذیر هیدروژن فراوری نموده و این سوخت را در امارات متحده عربی و بازارهای خارجی عرضه کند.

در همین رابطه، شرکت مبادله در بیانیه ای بیان کرد شرکت ابوظبی فیوچر تکنولوژی که به مصدر معروف است، با شرکت زیمنس انرژی برای ساخت تاسیسات فراوری هیدروژن سبز در شهر مصدر ابوظبی به توافق رسیده است. شرکت آلمانی زیمنس در حال حاضر مشغول ساخت یک تاسیسات هیدروژن در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در دوبی است.

بعضی از کشورهای خاورمیانه که ثروتش را به وسیله نفت اندوختند، با توجه به تمایل مصرف کنندگان به خرید سوختهای پاکتری به جای نفت خام، به دنبال توسعه هیدروژن به عنوان سوخت صادراتی آینده هستند. وزیر انرژی عربستان سعودی بیان کرد که می خواهد کشورش که بزرگترین صادرکننده نفت دنیا است، به بزرگترین صادرکننده هیدروژن تبدیل گردد.

ابوظبی مانند عربستان سعودی گاز طبیعی فراوری می نماید که می تواند برای توسعه هیدروژن آبی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می تواند از انرژی خورشیدی برای فراوری هیدروژن سبز استفاده کند. ابوظبی پایتخت و بزرگترین امیرنشین امارات متحده عربی است.

طبق اعلام شرکت ADQ، شرکت ادنوک هیدروژن آبی را به صورت مستقل فراوری خواهد نمود اما با دو صندوق سرمایه گذاری برای فراوری نوع سبز همکاری می نماید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت سالانه حدود 300 هزار تن هیدروژن برای فعالیتهای پایین دستی خود فراوری می نماید و میخواهد میزان فراوریش را به بیش از 500 هزار تن افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1461

به "ابوظبی صادرکننده هیدروژن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوظبی صادرکننده هیدروژن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید