اتریش خواهان افزایش فشارها بر یونان در پذیرش و تامین پناهندگان شد

به گزارش تنها پیامک، وزیر امور خارجه اتریش خواهان افزایش فشارها بر یونان برای تامین پناهندگان و جلوگیری از انتقال آنها به کشورهای دیگر شد.

اتریش خواهان افزایش فشارها بر یونان در پذیرش و تامین پناهندگان شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش با توجه به شرایط دراماتیک در مرزهای بین مقدونیه و یونان فشار بیشتر بر آتن را خواهان شد تا به این ترتیب پناهندگان در مراکز ثبت نام در این کشور بهتر تامین شوند.

وی که در تبادل نظر با روزنامه زوددویچه سایتونگ سخن می گفت اضافه کرد ما باید از انتقال پناهندگان از یونان به سمت شمال جلوگیری به عمل آوریم.

کورس همچنین گفت: البته همچنین وین برای یک راه چاره اروپایی به صورت مشترک با ترکیه کوشش می نماید و در عین حال در این باره هشدار داد که نباید در این صورت انتظار تصاویر کم تر وحشتناک از آنی را داشته باشیم که در مرزهای بین یونان-مقدونیه دیده ایم. این از نظر اخلاقی ارزشمند تر نیست که پناهندگان به جای اینکه در یونان یا مقدونیه متوقف شوند در ترکیه توقف یابند.

وزیر امور خارجه اتریش انتقادها به کشورش درباره برگزاری کنفرانس کشورهای بالکان به ابتکار وین و بستن راستا بالکان بر روی پناهندگان را رد نموده و گفت: باز کردن مرزها در تابستان 2015 و انتقال پناهندگان به اروپای میانه یک خطای سخت بود که حالا هر چه سریع تر باید تصحیح گردد.

کورس همچنین درباره کاهش هجوم پناهندگان بعد از اینکه دیگر آن ها نتوانند کشور هدف خود را انتخاب نمایند ابراز امیدواری نموده و گفت: هیچ کس حق ندارد خود انتخاب کند که در کجای اروپا درخواست پناهندگی دهد.

چندی پیش نیز ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش از آلمان خواست که پناهندگان را مستقیما از یونان و کشورهای همسایه سوریه بپذیرد.

وی توضیح داد که اتریش نباید تبدیل به منطقه انتظار پناهندگان برای آلمان و نقطه تمرکز برای تقسیم پناهجویان گردد.

نخست وزیر کرواسی نیز در تبادل نظر با نشریه بیلد از تشدید کنترل های مرزی و بستن مرزها در راستا بالکان حمایت نموده و توضیح داد که به وسیله همکاری تنگاتنگ بین اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان و مقدونیه ترانزیت پناهندگان آشکارا کاهش پیدا نموده است. این فرایند به نفع آلمان نیز هست.

وی همزمان به طرح تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا و سهمیه بندی آن ها ابراز تردید کرد.

بر اساس گزارش های رسانه های یونانی در حال حاضر بیش از 11 هزار مهاجر در یونان منتظر عبور از مرزها و رفتن به اروپای میانه هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 913

به "اتریش خواهان افزایش فشارها بر یونان در پذیرش و تامین پناهندگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش خواهان افزایش فشارها بر یونان در پذیرش و تامین پناهندگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید