ادامه اعتراضات در میانمار

به گزارش تنها پیامک، تظاهرکنندگان در میانمار امروز (دوشنبه) با بی اعتنایی به اقدامات ارتش در سرکوب راهپیمایی های اعتراضی، اعتراض هایی را برای احیای دولت آنگ سان سوچی و درخواست برای مخالفت های هماهنگ سراسری برگزار کردند.

ادامه اعتراضات در میانمار

به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام فعالان میانماری، در جریان اعتراضات و درگیری های اخیر معترضان با نیروهای امنیتی شش تن کشته شدند، چون پلیس و سربازان از زور برای متفرق کردن معترضان استفاده نموده و بعضی از معترضان خواهان یک انقلاب بهاری شده اند.

کمپین علیه خونتای میانمار و برکناری و دستگیری آنگ سان سوچی، رهبری دوفاکتوی میانمار شامل راهپیمایی های خیابانی، کمپین نافرمانی مدنی از جمله برگزاری اعتصاب و تجمعات سازمان دهی شده در رسانه های اجتماعی است که خونتا کوشش نموده تا کنترل آن را با قطع اینترنت و خدمات داده ای موبایل ها به دست بگیرد.

معترضان با پلاکاردهایی از تصاویر سوچی خواهان مداخله بین المللی شده و در خیابان های ماندالای راهپیمایی کردند.

معترضان خواهان تشویق هماهنگ شده در سراسر کشور در اواخر امروز برای قدردانی از نیروهای اقلیت قومی که در جنبش ضد کودتا بوده اند و تظاهرات نمایندگان جوانی شدند که هر روز در خیابان ها با نیروهای امنیتی می جنگند و کوشش می نمایند معترضان زخمی را محافظت نموده یا نجات دهند.

ای تینزار مائونگ، یکی از رهبران اعتراضات در فیسبوک نوشت: بیایید امروز برای پنج دقیقه در احترام به سازمان های مسلح قومی و جوانان Gen Z از یانگون که در نبرد انقلاب می جنگند، دست بزنیم.

مخالفان خونتا در میانمار پیغام های اعتراضی را روز یکشنبه بر روی تخم مرغ های مخصوص عید پاک نوشته بودند.

از کودتای اول فوریه امسال میلادی در میانمار دست کم 557 تن کشته شده اند.

کودتا و سرکوب معترضان در میانمار با خشم بین المللی همراه بوده و باعث شده تا کشورهای غربی تحریم هایی را علیه خونتای میانمار وضع نمایند.

ژنرال مین آنگ هلیانگ در سخنرانی روز یکشنبه خود گفت، نیروهای امنیتی در مقابل شورشی های مسلح که خشونت و آنارشی را در کشور به راه انداخته اند، خویشتنداری فوق العاده ای از خود نشان داده اند.

انجمن زندانیان سیاسی نیز امروز اظهار داشت که حدود 2658 تن در زمان خونتا بازداشت شده اند.

خونتا در روزهای گذشته برای بیش از 30 هنرمند، اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی، مدل و موسیقیدان به اتهام تحریک مردم میانمار قرار بازداشت صادر نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1595

به "ادامه اعتراضات در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید