ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، وظیفه تشکل ها برای برون رفت از مسائل مالی است

به گزارش تنها پیامک، نخستین مجمع عمومی مؤسسین انجمن نوردکاران فولادی با حضور حداکثری اعضای این انجمن و مظفر علیخانی معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران برگزار و پس از انجام رأی گیری، اعضای هیات مدیره این تشکل انتخاب شدند.

ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، وظیفه تشکل ها برای برون رفت از مسائل مالی است

پس از تصویب اساسنامه توسط اعضا که به رای گذاشته شد و ثبت نام کاندیداهای هیات مدیره، نخستین رای گیری انجمن نوردکاران فولادی ایران انجام و با تصویب اکثریت اعضا، ترکیب هیات مدیره معین شد. به این ترتیب سیداحمد رضوی نیک از شرکت نیک صدرا طوس با 36 رای، مصطفی عبدالهی از صنایع نورد گرم فلز و نورد تهران با 33 رای، کریم رحیمی از شرکت فولاد ناب تبریز با 33 رای، کریم سلیمی از فولاد آناهیتا گیلان با 30 رای، سیدعلی محمد ابوئی مهریزی از شرکت فولاد بافق با 28 رای، احمد خوروش از شرکت فولاد کویر با 26 رای و امید اسماعیل ظفر از شرکت فولاد ظفر بناب با 23 رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انجمن تازه تاسیس نوردکاران فولادی ایران انتخاب شدند. همچنین احمد امینی فر از شرکت فولاد آتیه خلیج فارس و محمد عبدی به عنوان اعضای علی البدل و مجید سعیدیان از فولاد خرمدشت به عنوان بازرس اصلی و غلامرضا سروی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

رونق بخشی به اقتصاد؛ وظیفه اصلی تشکل ها

مظفر علیخانی معاون استان ها و تشکل های اتاق ایران در این جلسه با اشاره به اهمیت پیگیری اهداف جمعی در انجمن گفت: در تشکل ها نباید هر عضوی آغاز به نامه نگاری کند و دنبال مطالبات خود باشد، بلکه باید خواسته ها با اجماع اعضای و به صورت متحد پیگیری گردد نه فردی.

علیخانی با تأکید بر اهمیت تأسیس تشکل ها در شرایط فعلی و همچنین بابیان اینکه هویت اتاق ایران وابسته به تشکل ها و بنگاه های مالی است، تأسیس انجمن نوردکاران را در شرایط فعلی، اقدامی حائز اهمیت تلقی و هدف از تأسیس آن را برطرف مسائل تأمین مواد اولیه نوردکاران فولادی اظهار داشت.

معاون استان ها و تشکل های اتاق ایران اضافه نمود: همه صاحب نظران مالی بر این عقیده هستند که اقتصاد ما با مسائل عدیده ای دست وپنجه نرم می نماید؛ تحریم های خارجی در کنار آن خودتحریمی ها کافی است تا کشتی هر بنگاه هایی به گل نشانده گردد که متأسفانه در این شرایط شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و مسائل محیط کسب وکار را چند برابر نموده است.

علیخانی توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد، انتظار اتاق ایران از انجمن نوردکاران فولادی این است که با ارائه راهکارهای عملیاتی و مشوقانه به برون رفت از شرایط فعلی یاری نمایند؛ اما نکته ای که نباید فراموش گردد حفظ کارگران، مدیران و کارکنان بنگاه های مالی است که هرروز با نگرانی ناشی از بیکاری روبرو هستند و منجر به ایجاد جو روانی منفی بین 84 میلیون خانوار می گردد.

علیخانی تحریک تقاضا و بازارهای صادراتی به خصوص در کشورهای منطقه را یکی از مهم ترین راهکارهایی مطرح نمود که در حال حاضر به خصوص سال جاری که سال جهش فراوری نام گذاری شده است، باید موردتوجه دولتمردان قرار گیرد.

او توضیح داد: تعریف ما از تشکل ها به عنوان یک نهاد مدنی، به طور خلاصه به عنوان یک پل ارتباطی خلاصه می گردد که از یک سو ارتباط بین اعضای تشکل ها باهم را میسر می سازد و از سوی دیگر ارتباط کلیه اعضای تشکل ها با تأمین نماینده نهاده های فراوری ، مشتریان داخلی و خارجی و در کل کلیه نهادهای ذینفع را فراهم می نماید. در همین ارتباط، خواسته اصلی معاونت تشکل های اتاق ایران این است که ارتباط تشکل ها تنها به برگزاری مجمع عمومی سالیانه منتهی نگردد و برای اثرگذاری بیشتر با حفظ مشارکت حداکثری، اعضای تشکلها به طور مدام با اتاق ایران ارتباط داشته باشند.

علیخانی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عملکرد وزارت خانه ای ندارد که اگر نقدی از سوی تشکل ها وجود داشته باشد امکان بیان آن ها به راحتی وجود نداشته باشد. بلکه مدیریت اتاق ایران آماده شنیدن حتی تندترین نقدها از سوی تشکل هاست.

او گفت: با توجه به شرایط فعلی که بخشنامه ها و دستورالعمل ها به صورت خالق الساعه صادر می شوند، لازم است که توان واکنش سریع در تشکل ها شکل گیرد تا هر زمان که ایجاب شد تا نمایندگان تشکل ها در جلسه ای حاضر شوند یا گزارشی تهیه نمایند این کار در سریع ترین زمان ممکن انجام گردد.

معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران با علائم اینکه 115 شورای مشورتی و کمیسیون در بدنه اتاق ایران وجود دارد، تأکید کرد: هرکدام از این شوراها ایجادشده اند تا صدای تشکل ها در حوزه های مختلف باشند، به شرط اینکه تشکل ها حمایت های لازم را از اتاق ایران داشته باشند.

او در انتها ابراز امیدواری کرد که اعضای انجمن نوردکاران فولادی با تشریک مساعی منافع ملی را تحقق بخشند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1108

به "ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، وظیفه تشکل ها برای برون رفت از مسائل مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، وظیفه تشکل ها برای برون رفت از مسائل مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید