ارتباطات، مولفه اساسی در توسعه خودرو های خودران است

به گزارش تنها پیامک، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه خودرو های خودران ارتباطات یک مولفه اساسی به حساب می آید.

ارتباطات، مولفه اساسی در توسعه خودرو های خودران است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی خودرو های آینده که امروز در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار گردید، با بیان اینکه تحول دیجیتال نوع نگاه مبتنی بر تحول پیشرفته است، گفت: اگر به سیر تکامل استفاده از حمل و نقل عمومی در کشور نگاه کنیم خواهیم دید که کمتر از ده سال گذشته افراد یا ناچار بودند پیاده حرکت نمایند یا از خودروی شخصی خود استفاده نمایند، اما به مرور آژانس های مسافرتی ایجاد و بلافاصله پس از چند سال تاکسی های اینترنتی روی کار آمد و این اطمینان را به شما می دهم که به زودی خودرو های خودران در کشور رواج خواهد یافت.

وی گفت: در گذشته یک نگاه وجود داشت که تاکسی ها و آژانس ها باید یک طرفه مسافر را جابه جا می کردند، اما امروزه شاهدیم تاکسی های اینترنتی وجه اشتراکی بیشتری پیدا نموده اند؛ به نحوی که پس از انتها سفر یک مسافر این امکان را دارند مسافر بعدی خود را جذب نمایند.

هاشمی توضیح داد: در خودرو های خودران یک مولفه اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و آن مسئله ارتباطات است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: تمرکز و تاکید بر اشتراکی بودن خودرو های خودران باعث ارزش اضافه نموده مضاعف می گردد و خودرو ها با تعامل می توانند علاوه بر کاهش بار ترافیکی در کلانشهر ها مسئله جابه جایی مسافران را مدیریت و رهبری نمایند.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های اساسی برای توسعه خودرو های خودران در کشور ایجاد پهنای باند و توسعه تکنولوژی است.

هاشمی گفت: به همین دلیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کوشش می نماید تا برای توسعه خودرو های هوشمند زیرساخت های لازم را ایجاد نموده تا علاوه بر کاهش آلودگی در کلانشهر ها به محیط زیست نیز یاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 736

به "ارتباطات، مولفه اساسی در توسعه خودرو های خودران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات، مولفه اساسی در توسعه خودرو های خودران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید