اردوغان و مرکل درباره بحران پناهجویان گفت وگو کردند

به گزارش تنها پیامک، رئیس جمهور ترکیه در گفت وگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا سهم بیشتری در زمینه پذیرش پناهجویان ایفا نماید.

اردوغان و مرکل درباره بحران پناهجویان گفت وگو کردند

به گزارش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت وگوی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با انتقاد از اتحادیه اروپا در زمینه بحران پناهجویان، از کشورهای اروپایی خواست تا سهم بیشتری در زمینه پذیرش پناهجویان ایفا نمایند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین پیش از این روز دوشنبه در نشست خبری با نخست وزیر بلغارستان گفت: ما میزبان 4 میلیون آواره هستیم، اما اتحادیه اروپا و دنیا ما را درک نمی نمایند. پناهجویان به اختیار خود ترکیه را ترک می نمایند.

اردوغان توضیح داد: یونان باید درخواست پناهندگی مهاجران را بپذیرد. متاسفانه ارتش یونان روز گذشته دو مهاجر را به قتل رساند و یک مهاجر دیگر را به شدت زخمی کرد.

: اردوغان: امیدوارم در سوریه به آتش بس دست پیدا کنیم/ ما مرز ها را نخواهیم بست

این در حالی است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز دوشنبه گفت رئیس جمهور ترکیه نباید برای ابراز نارضایتی خود پناهندگان را وسیله قرار دهد.

صدراعظم آلمان گفت برایم قابل درک است که رجب طیب اردوغان برای مواجهه با بحران پناهجویان نیازمند یاری بیشتری از سوی اروپاست، اما او نباید به وسیله پناهجویان نارضایتی خود را اعلام کند.

مرکل اضافه نمود ترکیه و اتحادیه اروپا باید مذاکرات خود در مورد توافقات مربوط به پناهجویان را از سر بگیرند و آلمان آماده حمایت از ترکیه در این زمینه است.

بیش از 10 هزار مهاجر از کشور های خاورمیانه و افغانستان خود را به مرز های مشترک ترکیه با اروپا از جمله یونان و بلغارستان رسانده اند. از آدینه گذشته که ترکیه دروازه های مرزی خود را به روی مهاجران گشوده تا آن ها راهی اروپا شوند سیل مهاجران به سوی مرز های یونان سرازیر شده اند.

مقامات ترکیه روز آدینه اعلام کردند دیگر به توافق سال 2016 که بر اساس آن آنکارا مانع رسیدن مهاجران به قلمروی اتحادیه اروپا می شد پایبند نیستند و مرز های خود را به روی سه میلیون و 700 هزار مهاجری که در این کشور ساکن هستند گشوده اند تا راهی اروپا شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 833

به "اردوغان و مرکل درباره بحران پناهجویان گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و مرکل درباره بحران پناهجویان گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید