اعتراض ها در اکوادور به خون نشست

به گزارش تنها پیامک، گروه جهان، ناآرامی ها در اکوادور که از اعتراض به حذف یارانه سوخت آغاز و به درگیری میان بومیان اکوادور با نیروهای امنیتی تبدیل شد، رفته رفته تشدید شده و تا کنون پنج کشته برجا گذاشته است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا به گفته یک مقام دادرسی اکوادور، طی یک هفته ای که این کشور صحنه ناآرامی ها شده، چهار تن در درگیری ها در کیتو پایتخت اکوادور جان خود را از دست داده اند و یک شهروند دیگر در برخورد با یک خودرو در استان جنوبی آوزای کشته شده است.

اعتراض ها در اکوادور به خون نشست

خوان سباستین، معاون ریاست جمهوری اکوادور روز پنجشنبه در صفحه توئیتری خود درباره ناآرامی ها نوشت: تاکنون 700 نفر در جریان اعتراضات شدید علیه تصمیم دولت برای قطع یارانه سوخت بازداشت شده اند. تعداد بازداشت های اعتراضات خیابانی اکوادور در حالی 700 نفر اعلام می شود که سباستین پیشتر تعداد بازداشتی های اعتراضات اخیر را تنها در روز چهارشنبه 570نفر اعلام

کرده بود.

در حال حاضر در اکوادور وضعیت اضطراری حاکم است و لنین مورنو، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده، اجازه نخواهد داد اعتراضات کشور را فلج کند. این در حالی است که یک هفته پیش، زمانی که اعلام شد یارانه سوخت حذف می شود، رانندگان تاکسی، اتوبوس و کامیون ها خیابان های کیتو، پایتخت و گوایکیل، دومین شهر اکوادور را مسدود کردند. همچنین ایستگاه های اتوبوس تعطیل شد و اتحادیه ها، دانشجویان و گروه های قومی بومی به معترضان پیوسته و با آتش زدن لاستیک جاده ها را بستند.

مورنو که در انتخابات سال 2017 به ریاست جمهوری رسید و جانشین رافائل کوره آ شد، اعلام کرده که یارانه سوخت طی 40 سال گذشته اقتصاد کشور را مختل کرده است.

دولت اکوادور همچنین در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی سه شنبه گذشته اعلام نمود، از سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) خارج می شود تا بتواند تولید نفت و درآمدهای نفتی خود را افزایش دهد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 440

به "اعتراض ها در اکوادور به خون نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ها در اکوادور به خون نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید