الحلبوسی: کوشش برای حمله به سفارت آمریکا، رفتاری غیر قابل قبول است

به گزارش تنها پیامک، رئیس مجلس عراق گفت که کوشش برای برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد، رفتاری غیر قابل قبول است و به منافع عراق آسیب می زند.

الحلبوسی: کوشش برای حمله به سفارت آمریکا، رفتاری غیر قابل قبول است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود، هرگونه کوشش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش السومریه نیوز، الحلبوسی در واکنش به تجمع معترضان عراقی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد گفت که کوشش برای حمله به سفارتخانه آمریکایی و حمله به مقر آن غیر قابل قبول است و به منافع عراق آسیب وارد می نماید.

رئیس مجلس عراق اضافه نمود: این گونه اقدامات با عرف و قوانین بین المللی در تعارض است. ما از دولت می خواهیم که به تعهدات قانونی خود در حفاظت از مراکز دیپلماتیک پایبند باشند.

وزارت خارجه عراق نیز روز سه شنبه در پی تحصنِ باز معترضان عراقی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، بیانیه ای را در مورد لزوم حمایت از مراکز دیلپماتیک صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عراق از نزدیک تظاهرات عراقی های معترض به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، در مقابل سفارت ایالات متحده در بغداد را دنبال می نماید.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود گفت که بغداد طبق کنوانسیون وین، به حمایت از هیات های دیپلماتیک و حفظ حرمت و در معرض خطر نگرفتن این هیات ها پایبند است.

سفارت آمریکا در بغداد امروز شاهد تجمع صدها عراقی بود که به حمله هوایی آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در عراق اعتراض داشتند.

این تجمع بعد از مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی برگزار گردید. هزاران عراقی امروز در مراسم تشییع که سران و فرماندهان الحشد الشعبی نیز در آن حاضر شدند، شرکت کردند.

مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز برابر سفارت آمریکا خواستار بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 668

به "الحلبوسی: کوشش برای حمله به سفارت آمریکا، رفتاری غیر قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحلبوسی: کوشش برای حمله به سفارت آمریکا، رفتاری غیر قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید