باج خواهی ربایندگان دختران دانش آموز نیجریه ای

به گزارش تنها پیامک، آدم ربایان مسلحی که روز پنجشنبه 6 دانش آموز دختر و دو نفر از کارکنان یک مدرسه را در نیجریه ربوده بودند، امروز در ازای آزادی آنها طلب باج کردند.

باج خواهی ربایندگان دختران دانش آموز نیجریه ای

آدم ربایی

خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از یک مقام محلی در ایالت کادونا در شمال نیجریه گزارش داد که آدم ربایان امروز اعلام کردند در صورتی گروگان های خود را آزاد می کنند که در ازای آن پولی را دریافت کنند.

مالام نصیر الروفیع فرماندار کادونا با اعلام اینکه هنوز هویت این آدم ربایان تعیین نیست و هیچ گروهی مسئولیت آنرا به عهده نگرفته است گفت که براساس مذاکراتی که تاکنون از مجاری مخفی با این دسته از آدم ربایان به عمل آمد، آنها تنها به شرط دریافت پول که هنوز مبلغ آنرا نیز تعیین نکرده اند گروگان های خود را آزاد می کنند.

نیجریه

پلیس نیجریه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که شش نفر از دانش آموزان و دو نفر از کارکنان دانشسرای دخترانه دوره دوم متوسطه انگریورز در روستای داجی در یک منطقه دورافتاده در جنوب ایالت کادونا ربوده شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت ربایش این دانش آموزان و کارکنان مرا بر عهده نگرفته است اما گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه داعش در شمال نیجریه فعالیت دارد و با این حال برخی دیگر از گروه های مسلح اغلب اقدام به آدم ربایی برای دریافت مبالغ مالی از خانواده ها می کنند.

گروه تروریستی

مسئولان نیجریه گفته اند که نهایت تلاش خود را برای آزادی قربانیان خواهند کرد حال آنکه در سال 2014 نیز بیش از 270 دانش آموز دختر در شهرک شیبوک توسط بوکوحرام ربوده شد و 100 نفر از آن ها همچنان در گروگان این گروه باقی مانده اند.

گروه تروریستی بوکو حرام از سال 2009 بیش از 27 هزار نفر را در نیجریه و کشورهای همسایه آن در غرب آفریقا کشته و میلیون ها نفر را نیز آواره کرده است.

این گروه قبلا با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق نیز بیعت کرده بود.

این قبیل حوادث توسط بوکوحرام در حالی در آفریقا اتفاق می افتد که نیسیه فوره سوگولو رئیس جمهوری سابق بنین دیروز در یک کنفرانس منطقه ای در کشور نیجر، دولت عربستان را به حمایت همه جانبه به ویژه مالی از گروه تروریستی بوکوحرام در قاره آفریقا متهم کرده بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 414

به "باج خواهی ربایندگان دختران دانش آموز نیجریه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باج خواهی ربایندگان دختران دانش آموز نیجریه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید