بروکسل درخواست ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 را رد کرد

به گزارش تنها پیامک، مقامات اتحادیه اروپا درخواست اخیر آنکارا برای عضویت در این اتحادیه در عرض شش سال آینده را بعید و غیر قابل تصور دانستند.

بروکسل درخواست ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 را رد کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت، ترکیه با وجود اختلافات با اتحادیه اروپا می خواهد در عرض شش سال آینده عضو این اتحادیه گردد.

سلیم یانل، سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه دی ولت تاکید نمود که می خواهد قبل از سال 2023 به عضویت اتحادیه اروپا درآید.

وی با اشاره به این مسئله که جمهوری ترکیه در سال 2023 صد ساله می گردد عضویت در اتحادیه اروپا تا آن موقع را دستاوردی بزرگ و با اهمیت برای کشورش دانست.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در تبادل نظر با یک روزنامه اتریشی تردید خود را به این مسئله ابراز داشته و تاکید نمود که عضویت به زودی ترکیه در اتحادیه اروپا وجود ندارد چرا که این کشور به سادگی شرایط برای این منظور را برآورده ننموده است. مذاکرات با ترکیه در این باره هنوز سال های سال به طول می انجامد.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل نیز گفت که ما حالا درباره یک تاریخ دقیق عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بحث نمی کنیم. مذاکرات مبتنی بر دستاوردهای خود ترکیه است. از جمله شروط مورد احتیاج برای این منظور توجه به حاکمیت قانون و حقوق بشر است.

ترکیه از سال 1987 رسما درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را ارائه داده و مذاکرات در این باره از سال 2005 شروع شده است.

بعد از کودتای نظامی شکست خورده اخیر در این کشور و واکنش سخت رئیس جمهور ترکیه در جریان تحقیقات در این باره انتقادهای زیادی به آنکارا از طرف سیاستمداران اروپایی در باره ضعف دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور وارد شد.

المار بروک، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا نیز درباره عضویت به زودی ترکیه در اتحادیه اروپا ابراز تردید نموده و عضویت این کشور تا سال 2023 که از طرف سفیر ترکیه درخواست شده است را به ندرت قابل تصور دانست.

وی در این باره گفت: مسئولیت فرایند کند مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا آشکارا به خود آنکارا مربوط می گردد.

وی بر لزوم برآورده شدن شرایط عضویت در اتحادیه اروپا از طرف آنکارا تاکید نموده و گفت: اینکه ما به این کشور در این راستا یاری کنیم خوب است. اما اگر یک کشور نامزد عضویت شرایط را برآورده نمی کند مسئله ما نیست.

اودو بولمن، رئیس گروه سوسیال دموکرات ها در مجلس اروپا نیز این انتقاد را وارد کرد که آنکارا به سختی حاضر به برآورده کردن شرایط عضویت در این اتحادیه از جمله پایبندی به حاکمیت قانون است.

در این میان صدر اعظم آلمان با وجود اختلافات اخیر با ترکیه از روابط ویژه بین آلمان و ترکیه سخن گفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 757

به "بروکسل درخواست ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروکسل درخواست ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا تا سال 2023 را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید