بطحایی: شاخصه مدیریت جهادی افزایش تحمل و پایداری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بالا رفتن تحمل و پایداری برای رسیدن به اهداف، مهمترین مولفه مدیریت جهادی است.

بطحایی: شاخصه مدیریت جهادی افزایش تحمل و پایداری است

به گزارش خبرنگار ، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه 24 دی ماه در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار گردید، گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم.

وی طی سخنانی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های کار جهادی انجام امور با نیت الهی است، گفت: بالا رفتن تحمل و پایداری برای رسیدن به اهداف، مهمترین مولفه مدیریت جهادی است.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با توجه به مدیریت جهادی، توضیح داد: در راستا اقدام مدیریت جهادی، نیت الهی مهمترین وجه افتراق میان این شیوه مدیریت با سایر موارد مدیریت است.

وی با اشاره به اجرای مدیریت جهادی در نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: افتخار من است که از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت هستم؛ جهادگران واقعی معلمان هستند که همچنان با اخلاق حرفه ای، کار خود را انجام می دهند.

بطحایی اذعان کرد: مدیران سخت کوش ما در مدارس علی رغم کمبود امکانات نگاهشان به سمت کیفیت تعلیم و تربیت مطابق سند تحول است.

وی ادامه داد: به دور از تعاریف آکادمیک مدیریت جهادی، همکاران من به صورت عملی کار جهادی انجام می دهند.

بطحایی وزارت آموزش و پرورش را تداعی کننده و عجین با کمبود ها در اذهان خواند و گفت: شاید یکی از ویژگی های مدیریت جهادی کار با وجود کاستی هاست و کار در آموزش و پرورش یکی از جهادی ترین کار ها در بین دستگاه های کشور است.

بطحایی گفت: پس از 3 یا 4 روز از زلزله کرمانشاه، مدارس راه افتاد و شاید یکی از مهمترین جنبه های این اقدام این بود که روشن شدن چراغ مدرسه، روشن شدن چراغ امید در آن 6 شهرستان زلزله زده بود.

وی اضافه کرد: کار همکاران من صرفاً آموزش علم و دانش نیست و همه می دانیم با آغاز سال تحصیلی امید در جامعه شکل می گیرد و با تردد دانش آموزان این اتفاق می افتد.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: مدرسه محلی است برای تمرین زندگی و ضروری است کار جهادی را به دانش آموزان در مدرسه آموخت.

بطحایی اذعان کرد: در کمتر از یکسال با همت خیرین مدرسه ساز 80 مدرسه را در مناطق زلزله زده که آسیب جدی دیده بود بازسازی نموده و در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ما در آموزش و پرورش این را برای خود وظیفه و رسالت می دانیم تا روحیه مدیریت جهادی را در نسل کودک و نوجوان ایجاد کنیم و شجره ای که رهبری فرمودند: برای مدل مدیریتی کشور ما احتیاج است با گنجاندن در برنامه های آموزشی در نسل کودک و نوجوان، محقق گردد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: 1200 دانش آموز زلزله زده را به تهران فراخواندیم تا در رقابت دانشگاه از دیگر دانش آموزان عقب نمانند.

بطحایی گفت: امروز شاخص های توسعه کمی در نظام آموزش و پروش در سطح بین الملل قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: امروز باید با افتخار بگوییم که در دوره پیش دبستانی نرخ رشد ما از 20 درصد به بیش از 90 درصد رسیده و نرخ برابری دست یابی فرصت آموزشی بین دانش آموزان دختر و پسر ما تقریباً برابر شده است.

بطحایی اضافه کرد: امیدوارم سال به سال دستاورد های دستگاه های مختلف بیشتر گردد و تجربیات آن ها در مدل های مدیریت جهادی به اشتراک گذاشته گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بطحایی: شاخصه مدیریت جهادی افزایش تحمل و پایداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بطحایی: شاخصه مدیریت جهادی افزایش تحمل و پایداری است"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید