بهره برداری از 13 واحد جدید نیروگاه حرارتی در 9 استان کشور

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران/لرستان وزیر نیرو گفت: در 9 استان کشور 13 واحد جدید نیروگاه حرارتی وارد مدار بهره برداری شدند.

بهره برداری از 13 واحد جدید نیروگاه حرارتی در 9 استان کشور

رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح پروژه های صنعت آب - برق لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن مخابرات استان برگزار شد، اظهار کرد: طرح های متعددی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه از مهمترین این طرح ها واحد یک و دو بخش گاز سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد با ظرفیت 162 مگاوات بوده که در آینده نزدیک مراسم با شکوهی در محل برای قدردانی از دست اندرکاران این پروژه بزرگ با حضور با همه عوامل اجرایی و دستگاهای همکار و فعال برگزار خواهد شد، اضافه کرد: پروژه های موثری در بخش آبرسانی به روستاها، تاسیسات صنعت برق لرستان و تامین منابع آب و شبکه های آن امروز به بهره برداری رسیدند.

این وزیر دولت دوازدهم گفت: در ابتدای پویش اواسط سالجاری اعلام کردیم تا پایان سال بنا داریم 3000 مگاوات جدید به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کنیم، امروز با 162 مگاوات نیروگاه خرم آباد، ظرفیت نصب شده و آماده بهره برداری ناشی از این بازه زمانی و پویش به 1880 مگاوات رسیده؛ در 9 استان کشور 13 واحد جدید نیروگاه حرارتی به مدار بهره برداری آمدند و هفته آینده بنا داریم از چند واحد دیگر بهره برداری صورت گیرد.

وزیر نیرو درباره آب رسانی روستایی نیز اضافه کرد: در ابتدای پویش اعلام کردیم 1124 روستای دیگر کشور به شبکه آب سالم و پایدار وصل می شود که با احتساب 80 روستای لرستان که امروز آبرسانی شدند مجموع روستاهای کشور به 828 مورد می رسد.

وی اضافه کرد: 828 روستا مذکور با جمعیت 450 هزار نفری در 14 استان کشور به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند.

اردکانیان یادآور شد: امیدواریم به وعده داده شده مبنی براینکه تا پایان دولت دوازدهم جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب سالم و برخوردار را به 10 میلیون نفر برسانیم عمل خواهیم کرد؛ این جمعیت در حال حاضر 7 میلیون و 400 هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 835

به "بهره برداری از 13 واحد جدید نیروگاه حرارتی در 9 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 13 واحد جدید نیروگاه حرارتی در 9 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید