بیمارستان مسیح دانشوری جزء 27 مرکز درمانی برتر منطقه

به گزارش تنها پیامک، بیمارستان مسیح دانشوری قطب علمی و پژوهشی در عرصه فراملی و بین المللی محسوب می شود و جزو 27 مرکز درمانی برتر منطقه است.

بیمارستان مسیح دانشوری جزء 27 مرکز درمانی برتر منطقه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم افتتاح فاز یک ساختمان امام حسن مجتبی (ع) بیمارستان مسیح دانشوری با حضور علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران، جمعی از متخصصان و مدیران بیمارستان و کادر فنی پروژه ساختمان جدید امروز برگزار شد.

با افتتاح کامل این مجموعه، ظرفیت بیمارستان مسیح دانشوری به 800 تختخواب خواهد رسید که با امکانات ویژه و ظرفیت بیشتر برای بیماران کرونایی نیز استفاده و مورد بهره برداری قرار گرفته و می تواند در ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های این مرکز در رسیدگی و ارائه خدمات به بیماران بسیار موثر باشد.

در ابتدای این مراسم، ولایتی با اشاره به اقدامات گسترده و فراگیر بیمارستان برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: تمامی متخصصان، کادر درمانی و همکاران این مرکز از ابتدای آغاز بحران تا به امروز در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا و با حمایت و همکاری نزدیک نمکی وزیر بهداشت و همکاران وی، شبانه روزی و دلسوزانه فعالیت کرده اند که از همه این عزیزان صمیمانه سپاسگزاری می کنم و اطمینان دارم فرایند اقدامات و فعالیت ها با افتتاح فاز اول این پروژه که ان شاء الله به سرعت به اتمام خواهد رسید، روز به روز ارتقاء بیشتری خواهد داشت.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری اضافه کرد: با توجه به ضرورت مقابله جدی تر با کرونا و با مساعدت نوبخت و نمکی، بهره برداری از ساختمان امام حسن مجتبی (ع) تسریع شد و با همکاری و مشارکت جمعی از خیرین حوزه سلامت در حال اجرا و آماده سازی است و با بهره برداری از این بخش، مجموع ظرفیت، به 800 تخت مجهز خواهد رسید که می تواند نقش موثری برای ارائه خدمت به بیماران و به ویژه در شرایط اضطراری مانند بحران کرونا ایفا کند.

وی گفت: در طی این سال ها به این نتیجه رسیدیم که بیماری های تنفسی و عفونی بسیار جدی هستند لذا بر همین اساس فعالیت های بیمارستان مسیح دانشوری توسعه یافت و در حال حاضر در این خصوص جایگاه بسیار بالایی داشته و حرف اول را می زند.

در ادامه این مراسم نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همزمان با شیوع کرونا در کشور همگی نگران چگونگی برخورد با آن بودیم و مسیح دانشوری در این راه بسیار موثر و مهم عمل کرد.

وی ادامه داد: در هر بحرانی روز ها و ساعات اولیه مهم است. در همین دوران بقیه واحد های درمانی با تاسی از بیمارستان مسیح دانشوری وارد میدان شدند و از پیروزیت این بیمارستان اعتماد به نفس گرفتند و پیروز شدند.

نوبخت یادآور شد: قدرت مدیریت ولایتی منجر به این شده است که در عرصه ملی مورد افتخار واقع شود و وی در این بیمارستان از کادر شایسته، متخصص و گرانقدر استفاده کردند.

وی اضافه کرد: این حسن مدیریت ولایتی است که در ساخت بخش های این بیمارستان از عزیزان شایسته استفاده کرده است. وزارت بهداشت قطعا از این بیمارستان پشتیبانی خواهند کرد و سازمان برنامه و بودجه و بنده هم برای تشکر و تقدیر از شما در این برنامه حضور یافته ام تا اعلام کنم این سازمان تا پایان کار ساخت این ساختمان از ولایتی حمایت خواهد کرد، لذا کار را با سرعت انجام دهید و در کنار شما خواهیم بود.

زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران هم طی سخنانی اظهار کرد: در کنار تلخ کامی هایی که کرونا داشت برخی پتانسیل ها و ظرفیت های ارزشمند کشور نظیر بیمارستان مسیح دانشوری آشکار شد.

وی اضافه کرد: این بیمارستان از اولین مراکزی است که در مقابله کرونا نقش آفرینی کرد. بیمارستان مسیح دانشوری نه تنها بیماران استان تهران بلکه بیمارانی از سایر نقاط کشور را هم درمان کرد و لازم است از همه کادر درمانی تقدیر و تشکر کنم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: این بیمارستان قطب علمی و پژوهشی در عرصه فراملی و بین المللی محسوب می شود و جزو 27 مرکز درمانی برتر منطقه است.

زالی شرح داد: بیمارستان مسیح دانشوری شهره ملی دارد و در منطقه به عنوان مرکز علمی شناخته شده و کشور هایی نظیر افغانستان، تاجیکستان و سایر کشور های منطقه از خدمات این بیمارستان استفاده کردند.

وی گفت: در این مرکز بیش از 2500 عمل جراحی تنگی نای اجرا شده، علاوه بر این پیوند ریه که یکی از سخت ترین پیوند اعضا است در این مرکز صورت می گیرد، همچنین پیوند همزمان قلب، ریه و پانکراس نیز انجام شده و و یک پژوهشگاه علمی محسوب می شود و همه سطوح فراگیر در این مرکز در حال فعالیت هستند.

زالی شرح داد: دو هفته از شیوع کرونا که شدت آن زیاد شده بود گذشت، طی 48 ساعت، 140 بیمار در این بیمارستان بستری شدند و ولایتی از همان ابتدا در خط مقدم و جبهه مقابله با کرونا قرار داشت و حضور موثر وی در این راه ستودنی است و جزو مدیرانی هستند که در این جهت بسیار تلاش کردند و تلاش های وی شایسته تقدیر ویژه ملی است و امیدوارم به زودی برنامه ای در این زمینه اجرا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1516

به "بیمارستان مسیح دانشوری جزء 27 مرکز درمانی برتر منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان مسیح دانشوری جزء 27 مرکز درمانی برتر منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید