تبدیل تهدید فاضلاب کشف رود به یک فرصت بی نظیر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

به گزارش تنها پیامک، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: تهدید فاضلاب کشف رود به یک فرصت بی نظیر با واگذاری به بخش خصوصی تبدیل شد.

تبدیل تهدید فاضلاب کشف رود به یک فرصت بی نظیر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد،محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به جذب سرمایه گذار خصوصی به وسیله دولت در پروژه های آبی، گفت: حدود سه سال گذشته، در خین عرب حجمی از پساب تصفیه شده کشف رود را به سرمایه گذاران واگذار کردیم و در قبال آن، سرمایه گذاران ساخت ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و بهره برداری از مجموعه های بزرگ آبی را به عهده گرفتند.

او با اشاره به اینکه کل اعتبار مصوب وزارت نیرو در کل کشور 9 هزار میلیارد تومان است، اضافه نمود: با مشارکت شرکت آب و فاضلاب مشهد طی 2 سال، نمونه اقتصادی تهیه کردیم که بخشی از فاضلابی که در کشف رود جاری است در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طی این قرارداد بخش خصوصی موظف شد حدود پنج هزار میلیارد تومان (60 درصد کل اعتبار وزارت نیرو) طرح آبی اجرا کند و بدین گونه فاضلاب کشف رود که تهدید بزرگی بود به یک فرصت بی نظیر تبدیل شد.

35 میلیون مترمکعب از فاضلاب کشف رود به بخش خصوصی واگذار شد

علایی با اشاره به اینکه با یاری بخش خصوصی طرح 20 ساله تصفیه پساب مشهد اجرایی شد، اعلام کرد: در این طرح، پساب مشهد به غرب این شهر منتقل و با چاه های کشاورزی جایگزین بعلاوه با انتقال آن چاه ها به آب شرب سبب به تعادل رساندن آبخوان های زیر زمینی می گردد.

او با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته قراردادی با بخش خصوصی در راستای ساماندهی فاضلاب کشف رود امضا شد، توضیح داد: در این طرح در مدت 25 سال حدود 35 میلیون مترمکعب از فاضلاب کشف رود در اختیار قرار خواهد گرفت و در قبال آن تصفیه خانه بزرگ طبرسی ساخته بعلاوه سه طرح بزرگ آبی برای تامین آب مشهد اجرا می گردد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه سود عادلانه بخش خصوصی و مردم باید در یک راستا باشد، تأکید کرد: به منظور ساماندهی طرح فاروب رومان در نیشابور، قراردادی با بخش خصوصی با اعتبار 400 میلیارد تومان منعقد شد.

علایی با اشاره به اینکه تمام کوشش ما این است که با کمترین اندازه اعتبارات دولتی با یاری مردم رودخانه ها ساماندهی گردد، اظهار کرد: از زمانی که حضور تشکل های کشاورزی پررنگ شد فرایند حفر چاه های غیر مجاز کاهش چشمگیری داست.

/م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1858

به "تبدیل تهدید فاضلاب کشف رود به یک فرصت بی نظیر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل تهدید فاضلاب کشف رود به یک فرصت بی نظیر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید