تفکیک زباله های تر و خشک متوقف شد ، نیروهای خدماتی شهرداری هم امکان دورکاری دارند؟

به گزارش تنها پیامک، معاون شهردار تهران درباره کاهش ساعت اداری و دورکاری کارگران و نیروهای خدمات شهری شهرداری، گفت: تمامی نیروهای شهرداری تهران از جمله پرسنل خدماتی و کارگری علاوه بر کاهش ساعت کاری مطابق ضوابط می توانند از امکان دورکاری استفاده کنند.

تفکیک زباله های تر و خشک متوقف شد ، نیروهای خدماتی شهرداری هم امکان دورکاری دارند؟

به گزارش خبرنگاران، حامد مظاهریان در پاسخ به سوالی در مورد امکان استفاده نیروهای خدماتی و کارگری شهرداری تهران از دستورالعمل دورکاری، گفت: تمامی نیروهای شهرداری تهران از جمله پرسنل خدماتی و کارگری علاوه بر کاهش ساعت کاری بر اساس دستور وزارت بهداشت و ابلاغ استاندار تهران، مطابق ضوابط می توانند از امکان دورکاری استفاده کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده و با توجه به ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در طی مدت زمانی که ویروس کرونا شیوع دارد، میزان فعالیت نیروهای خدماتی در روز کاهش پیدا کرده و با برنامه ریزی مناسب این نیروها نیز با توجه به کاهش حجم کارهای غیرضرور در این ایام با صلاحدید مدیر و منابع انسانی واحد مربوطه می توانند مشمول این دستورالعمل شوند.

مظاهریان در ادامه گفت: از طرفی، شهرداری بر اساس استاندارد جهانی یک نهاد خدمت رسان به شمار می رود و اگر افرادی که خدمات مستقیم به شهروندان ارائه می دهند، سطح خدمات خود را کاهش دهند، شهر با معضل و مشکل روبرو می شود. این بخش از نیروهای شهرداری و نیروهای وابسته به شهرداری، خدمات عمومی شهر را انجام می دهند که برای لحظه ای هم نمی توان خدمات آنها را نادیده گرفته و از میزان آن کم کرد. بنابراین با در نظر دریافت رسالت ذاتی این بخش ها و اولویت خدمت رسانی به مردم، نمی توان تعداد نیروهای شیفتی و پیمانکاری را در این ایام کاهش داد.

معاون شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری به منظور جلوگیری از ابتلای نیروهای خدماتی به ویروس کرونا، گفت: شهرداری تا امروز تمام تلاش و ظرفیت های خود را برای فراهم سازی امکانات اولیه برای مصون ماندن نیروها از ابتلا به ویروس کرونا به کار گرفته است. با توجه محدودیت های موجود در بازار برای خرید اقلام مورد نیاز نظیر دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و غیره نیازهای بخش های مختلف تامین شد و همچنان نیز به دنبال تهیه اقلام مورد نیاز برای حفظ سلامتی نیروهای شهرداری و همچنین ضدعفونی کردن شهر برای افزایش بهداشت عمومی هستیم.

به گفته مظاهریان، آموزش و آگاه سازی پرسنل از دیگر اولویت های شهرداری بوده است به گونه ای که در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، نیروهای خدماتی و کارگری در بخش های مختلف در مورد نحوه پیشگیری از ابتلا به ویروس آموزش های لازم را دیده اند تا آمادگی لازم برای ارائه خدمات و پیشگیری از بیماری را داشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به دستورالعمل عدم تفکیک زباله های تر و خشک اشاره کرد و گفت: در این ایام برای افزایش اقدامات پیشگیرانه و حفظ سلامتی نیروهای خدماتی، تمهیدات ویژه ای نظیر عدم لزوم تفکیک زباله ها برای کاهش تماس با مواد آلوده به ویروس، محدود کردن پذیرایی های کارکنان و ... در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری برای کارگران و نیروهای خدماتی که امکان دورکاری برای آنها فراهم نیست، اقدام ویژه ای پیش بینی کرده است؟ گفت: نیروهایی که امکان دورکاری ندارند و در این روزها با توجه به نیاز شهر در محل کار حاضر می شوند تا خدمات رسانی به شهروندان متوقف نشود، علاوه بر انجام وظایف خود، فداکارانه رفتار می کنند تا مبادا شهر مختل شود. در طرح طبقه بندی مشاغل هنگام تصمیم گیری برای نیروهایی که خدمات ویژه و بدون تعطیلی دارند، مثل آتش نشان ها، یگان حفاظت، شهربان و ... که شیفتی در محل کار حاضر می شوند، پیش بینی چنین روزهای سختی شده است. با این وجود، زحمات این بخش از نیروها شایسته قابل تقدیر است و در زمان مقتضی از تلاش های آنان در مقابله با انتشار ویروس کرونا در این مدت قدردانی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 831

به "تفکیک زباله های تر و خشک متوقف شد ، نیروهای خدماتی شهرداری هم امکان دورکاری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک زباله های تر و خشک متوقف شد ، نیروهای خدماتی شهرداری هم امکان دورکاری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید