کوشش اروپا برای برون رفت از شوک ناشی از برگزیت

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، محور اصلی این گفت وگوها مسائل امنیتی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود اما مسائل مالی ناشی از این خروج نیز در رأس گفت وگوهای این سه رهبر اروپایی قرار داشت.

کوشش اروپا برای برون رفت از شوک ناشی از برگزیت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

آنگلا مرکل در این نشست گفت که اتحادیه اروپا احتیاج دارد نشان دهد که می تواند بدون بریتانیا نیز رونق و اقتصاد خود را حفظ کند. مرکل گفت: ما به تصمیم انگلستان احترام می گذاریم اما تأکیدداریم که این را روشن کنیم که دیگر اعضای اتحادیه اروپایی کارهای این اتحادیه را در بهترین حالت خود به پیش می برند. این سه رهبر اتحادیه اروپایی در این دیدار خود که بیشتر نمادین بود تا رسمی، عنوان کردند که این نشان دهنده تسلط بر بحرانی است که برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی) به وجود آورده است. سران این کشورهای اروپایی تأکید نموده اند که حتی قبل از بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی نیز این اتحادیه با بحران های مالی، بحران مهاجرت و همچنین افزایش احساسات ضد اتحادیه و افزایش تروریسم روبه رو بود و باید برای همه این مسائل چاره ای اندیشیده گردد.

این نشست درواقع نشستی مقدماتی برای نشست اصلی سران اتحادیه اروپا غیر از انگلستان در ماه آینده میلادی در اسلواکی است. تا زمان برگزاری این نشست، آنگلا مرکل قرار است با 13 تن دیگر از سران کشورهای اروپایی دیدار و گفت وگو داشته باشد.

ماتئو رنتزی نیز دراین باره گفت: بسیاری بر این عقیده بودند که اروپا بعد از برگزیت دیگر ازدست رفته و تمام شده است اما این مسئله واقعیت ندارد. وی اضافه کرد: درحالی که پوپولیست ها سعی دارند نشان دهند اتحادیه اروپا علت اصلی تمام مسائل است، ما معتقدیم که اتحادیه اروپا راه چاره تمام مسائل است.

درحالی که پوپولیست ها بر این عقیده اند که بعد از انگلیس، نوبت فرانسه، آلمان و ایتالیا است که از اتحادیه اروپا خارج شوند، بسیاری دیگر از رهبران اتحادیه بر این عقیده اند که در نشست های بعدی در بروکسل باید مباحث مهم تری چون سیاست انرژی و قوانین بودجه ای و ایجاد بیمه برای سپرده های بانکی مشترک موردبررسی قرار گیرند و اتحادیه اروپا نباید بیش از این خود را درگیر مباحثی چون خروج تعدادی از اعضا از این اتحادیه کند.

مقامات ایتالیایی نیز اعلام نموده اند که تماس کاری بیشتری با اعضای اتحادیه برای تقویت رشد مالی و به کار بردن قوانین اتحادیه در سیستم مالی خود خواهند داشت. مرکل دراین باره گفته است که توافق های اروپایی باید باثبات و انعطاف پذیری بالایی همراه باشد و به صورت هوشمندانه ای به کار گرفته گردد.

فایننشال تایمز نیز درباره نشست ناپل ایتالیا نوشت: رهبران این سه کشور اروپایی در این نشست بر روی سرمایه گذاری های گسترده تر در اتحادیه اروپایی چه ازنظر سیاسی و امنیتی و چه ازنظر مالی تأکید کردند.

فرانسوا اولاند نیز دراین باره گفت: اگر یک چیز باشد که همه بر روی آن توافق داشته باشند، آن مسئله این است که اروپا باید در خصوص مسائل دفاعی و مالی خود اطمینان حاصل کند و فرانسه نیز نقش خود را در این خصوص اجرا خواهد نمود. وی اضافه کرد: درست است که در سه ماهه دوم امسال روند رشد مالی کاهش یافته اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که تا هر میزان که امکان دارد، همه عدم قطعیت ها را سرکوب نموده و با عزم پایدار به پیش برویم.

بر همین اساس، سه رهبر اتحادیه اروپایی در نشست ناپل ایتالیا درباره طرح سرمایه گذاری 315 میلیارد یورویی تا سال 2019 بحث کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 425

به "کوشش اروپا برای برون رفت از شوک ناشی از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اروپا برای برون رفت از شوک ناشی از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید