توافق برگزیت در مجلس اروپا به تصویب رسید

به گزارش تنها پیامک، در فاصله تنها دو روز مانده به ضرب الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نمایندگان مجلس اروپا با اکثریت قاطع آرا توافق برگزیت را تصویب کردند.

توافق برگزیت در مجلس اروپا به تصویب رسید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با سفر ایتالیا ارزان همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان مجلس اروپا روز چهارشنبه به توافق برگزیت که هفته گذشته مورد تأیید مجلس و ملکه انگلیس قرار گرفته بود، رأی مثبت دادند.

در رأی گیری امروز مجلس اروپا در بروکسل بر سر توافق نهایی اتحادیه اروپا و انگلیس درباره مفاد برگزیت، این توافق با 621 رأی مثبت در برابر تنها 49 رأی منفی به تصویب رسید.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) در اولین نشست خبری خود به عنوان نخست وزیر جدید تأکید کرد که در موعد مقرر یعنی 31 اکتبر (11 آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود، اما با توجه به ترکیب مجلس وی در این کار ناکام ماند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت تا شاید از این طریق ترکیب مجلس را به نفع سیاست های مد نظر خود تغییر دهد.

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه کار (به رهبری جانسون) در انتخابات مجلسی انگلیس در واپسین روز های سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزیت را تصویب کرد.

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد دوران گذار خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک توافق جامع در مورد ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا نمایند.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری نموده که در انتها دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع بینانه نیست. آن ها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 639

به "توافق برگزیت در مجلس اروپا به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برگزیت در مجلس اروپا به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید