توقف صادرات تخم مرغ ، کاهش قیمت در راه است

به گزارش تنها پیامک، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مازاد تخم مرغ تولیدکنندگان صادر شد و برای اینکه بازار داخلی دچار مشکل نشود و قیمت آن در داخل افزایش نیابد در حال حاضر این صادرات متوقف شده است.

توقف صادرات تخم مرغ ، کاهش قیمت در راه است

به گزارش خبرنگاران، حسن عباسی معروفان در تبادل نظر با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا صادرات تخم مرغ متوقف شده است یا خیر؟ گفت: قیمت هرکیلو تخم مرغ به کمتر از نرخ مصوب(14هزارو500 تومان) رسیده بوده و با قیمت های هر کیلو 10 تا 11 هزارتومان خریداری می شد. همین امر باعث شده بود فراوریکنندگان در ضرر باشند و وقتی فراوریکننده ضرر کند میل و رغبت فراوری را از دست می دهد.

وی ادامه داد: برای حمایت از فراوری و استمرار آن تصمیم براین شد که تخم مرغ های مازاد فراوریکنندگان تا حداکثر 10 هزارتن صادر گردد زیرا در این فصل مصرف تخم مرغ در کشور هم کاهشی است. در نهایت این صادرات انجام و قیمت تخم مرغ متعادل شد. در حال حاضر نیز صادرات انجام نمی گردد تا بازار داخلی دچار مشکل نگردد.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: زمانی که احساس شد قیمت تخم مرغ در داخل در حال افزایش است، صادرات متوقف شد تا قیمت ها کاهش یابد.

وی در انتها گفت:به نظر می رسد قیمت تخم مرغ در روزهای آینده به نرخ مصوب بازگردد و در بازار نیز قیمت آن کاهش یابد.

تخم مرغ در روزهای اخیر با افزایش قیمت همراه شده و قیمت هرشانه از آن تا مرز 38 هزارتومان هم رسیده است. افزایش قیمتی که کارشناسان مربوطه دلیل اصلی آن را صادرات عنوان کردند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1707

به "توقف صادرات تخم مرغ ، کاهش قیمت در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صادرات تخم مرغ ، کاهش قیمت در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید