فراوری ماده اصلی واکسن دام و طیور، انحصار فرانسه شکسته شد

به گزارش تنها پیامک، دکتر عباس جمالی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد انستیتو پاستور ایران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه در این شرکت پیروز به فراوری ماده اصلی واکسن های دام و طیور شدیم، اظهار کرد: ادجوانت روغنی ماده جانبی و اصلی فراوری واکسن های دام و طیور است که نقش اصلی در پایداری واکسن و القا ایمنی دارند.

فراوری ماده اصلی واکسن دام و طیور، انحصار فرانسه شکسته شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وی با بیان اینکه عملاً بدون این ماده امکان ساخت واکسن مبتنی بر ویروس کشته شده دام و طیور وجود ندارد، بیان نمود: این ماده مهم تا به امروز جز اقلام وارداتی کشور محسوب می شده که اکنون به فراوری صنعتی رسیده است.

عضو هیأت علمی انستیتوپاستور ایران با تاکید بر اینکه تنها کشور فرانسه فراوریکننده این ادجوانت بوده است، گفت: در حال حاضر ما در این شرکت به اسم دومین فراوری کننده در جهان توانستیم این ماده را وارد بازار کنیم و آن را از انحصار شرکت فرانسوی در بیاوریم.

وی با بیان اینکه این ماده اولیه برای فراوری واکسن های دام و طیور در بیش از 10 نوع واکسن در جهان و 5نوع واکسن در ایران کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: ادجوانت روغنی در حداقل 8 نوع واکسن ویروسی و باکتریایی طیور و 4 نوع واکسن دام مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، این ماده روغنی برای فراوری 5 نوع واکسن دام و طیور در ایران که در مؤسسه دولتی و بخش خصوصی فراوری می رسد، قابل استفاده است.

عضو هیأت علمی انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه ایران برای این 5 واکسن به حداقل 100 تن از این ماده احتیاج دارد، اسم کرد: تهیه این صد تن تا به امروز ارزبری زیادی برابر با 2میلیون یورو داشته که با فراوری آن در این شرکت از خروج این اندازه ارز جلوگیری می گردد.

وی با بیان اینکه ما در ابتدا بعد از فراوری صادرات خود را شروع کردیم، بیان نمود: اکنون خط فراوری این ادجوانت در این شرکت که مجهز به دستگاه های کاملاً ایرانی است راه اندازی شده و ما توانستیم ظرف مدت کمتر از 4 ماه بیش از 10 تن سفارش از کشور پاکستان بگیریم که بخشی از آن صادر و بخشی دیگر در حال آماده سازی است.

جمالی با اشاره به ظرفیت فراوری ادجوانتهای روغنی گفت: ظرفیت فراوری در این شرکت سالیانه 300 تن است که حداقل دو تا سه برابر احتیاج داخل بوده که امکان صادرات را فراهم می نماید و نه تنها این ماده اصلی فراوری واکسن منجر به خروج ارز نخواهد شد بلکه نقش تأمین کننده ارز کشور را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه در صدد هستیم تا 2-3 سال آینده بعد از تأمین احتیاج کامل کشور وارد صادرات به کشورهای اروپایی شویم، بیان نمود: بعد از کشورهای منطقه ورود به بازارهای جنوب شرق اسیا و امریکای جنوبی از اهداف ما به تعداد می رود.

جمالی با بیان اینکه برای صادرات استانداردهای لازم را اخذ نموده ایم، تاکید نمود: درصدد هستیم 50 درصد صادرات منطقه را به خودمان اختصاص دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1769

به "فراوری ماده اصلی واکسن دام و طیور، انحصار فرانسه شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماده اصلی واکسن دام و طیور، انحصار فرانسه شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید