جذب سرمایه گذاری و بازمهندسی؛ دو اولویت مهم حوزه کشاورزی

به گزارش تنها پیامک، جبران خسارت های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا و برنامه ریزی برای اقتصاد پساکرونا، ازجمله مهم ترین موضوعاتی است که فعالان مالی در شرایط فعلی خواهان تحقق آن از سوی دولت هستند. هدفی که در سال جهش فراوری، به عقیده فعالان مالی در گروی اقدام عاجل دولت و هماهنگی کلیه دستگاه های اجرایی در یک راستاست. در همین ارتباط، محمدعلی دهقان دهنوی معاون امور مالی وزارت امور مالی و دارایی هفته گذشته اظهار داشت که دولت برای مقابله با آثار منفی این بیماری برنامه های مختلفی در دستور کار خود دارد که شامل برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می گردد. بر اساس توضیحات مختصر او، برنامه بلندمدت دولت در 5 محور و برای بازه زمانی یک الی دوساله تهیه شده است.

جذب سرمایه گذاری و بازمهندسی؛ دو اولویت مهم حوزه کشاورزی

در همین زمینه، پایگاه خبری اتاق ایران، در گفت وگو با روسای کمیسیون های تخصصی اتاق ایران نظرات آن ها را برای مهم ترین اولویت های دولت در اقتصادپساکرونا و برنامه ریزی در این عرصه موردتوجه قرار داده است.

علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با تأکید بر اینکه صنعت کشاورزی در سال 98، رشد بین 6 تا 7 درصدی را تجربه کرد که نشان می دهد این صنعت در شرایطی که به واسطه اعمال تحریم های آمریکا، اقتصاد کشور متأثر شده است، می تواند محرک مالی باشد و شرایط ایمنی را در فضای کسب وکار ایجاد کند، می گوید: اما صنعت کشاورزی را فقط نباید در مقوله فراوری ببینیم. چراکه گاها به دلیل مشکلاتی که در حوزه فرآوری، عدم قیمت گذاری مناسب و یا حمل ونقل پیش می آید، ممکن است که فراوری دچار مشکل گردد.

او در همین زمینه صادرات و ضرورت بازمهندسی و ساختار سازی در صنعت کشاورزی را موردتوجه قرار داده و خاطرنشان می نماید در این چرخه، باید ناهماهنگی های موجود بین بخش خصوصی و دولت، به عنوان یکی از عظیم ترین نقطه ضعف های موجود موردتوجه قرار گیرد.

شریعتی مقدم تأکید می نماید: ساختار سازی از دل جلسات دولتی بیرون نمی آید و این فعالان مالی هستند که می توانند با پیشنهاد ها و برنامه های علمی خود کاری نمایند که تراز تجاری حوزه کشاورزی مثبت گردد. او در همین زمینه اعلام نمود: اما متاسفانه شاهدیم که فرایند صدور بخشنامه ها و تعامل دولت با فعالان بخش خصوصی مانند قبل است. در حالی که انتظار می رفت در شرایطی که به واسطه شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده اند، کرونا حداقل موجب تعامل و تعادل بین دولت و بخش خصوصی می شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را یکی دیگر از مهم ترین اولویت هایی مطرح نمود که در این بازمهندسی و هرگونه برنامه ریزی در صنعت کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1042

به "جذب سرمایه گذاری و بازمهندسی؛ دو اولویت مهم حوزه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه گذاری و بازمهندسی؛ دو اولویت مهم حوزه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید