جمع آوری یک تُن زباله از یک شن زار توریستی

به گزارش تنها پیامک، اراضی و شن زارهای سیازگه در منطقه کویری ابوزیدآباد به مناسبت روز جهانی جهانگردی پاک سازی شد؛ منطقه ای توریستی که یک تُن زباله از آن جمع شد.

جمع آوری یک تُن زباله از یک شن زار توریستی

از سفر با تور پاتایا پاییز لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

ایسنا: مسیب صدری ـ مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد ـ گفت: در این عملیات که از صبح روز یکشنبه (ششم مهرماه) شروع شد و تا غروب ادامه داشت حدود یک تن زباله و مواد زائد جمع آوری و برای دفن انتقال داده شد.

کویر سیازگه در 50 کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل و در 7 کیلومتری شهر ابوزیداباد واقع شده است. وجود زباله در این منطقه تهدیدی برای حیات وحش است، چرا که پناهگاه حیات وحش یخاب یکی از مناطق چهارگانه استان اصفهان با وسعت 272هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قرار گرفته است که به علت دارا بودن گونه های نادر مانند یوزپلنگ، سیاه گوش، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه ها و ذخیره گاه های غنی ایران محسوب می گردد.

صدری گفت: داشتن محیط زیست سالم و حفظ زیباییِ تابلو زیبای آفرینش ضرورتی انکارناپذیر است. ضرورت دارد گردشگران و دوستداران طبیعت با همت و کوشش خود و با رعایت آموزه های دینی و اخلاق زیست محیطی، صیانت از جلوه های الهی را سرلوحه رفتار و منش خود قرار داده و در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

او اضافه نمود: پاک سازی شن زار سیازگه از زباله و مواد زائد غیربازیافتی با مشارکت اعضای سامر کمپینگ و گروه گردشگری دنر ابوزیدآباد انجام شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1249

به "جمع آوری یک تُن زباله از یک شن زار توریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری یک تُن زباله از یک شن زار توریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید