حاجی میرزایی: جوابگوی راهنمایی و تربیت صحیح دانش آموزان باشیم

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از همکاران معاونت آموزش متوسطه گفت سال های طلایی زندگی دانش آموزان، امانتی دردستان ماست؛ باید جوابگوی راهنمایی و تربیت صحیح آنان باشیم.

حاجی میرزایی: جوابگوی راهنمایی و تربیت صحیح دانش آموزان باشیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی، در نشست با جمعی از همکاران معاونت آموزش متوسطه، به آنالیز مسائل مربوط به ارتقا و توسعه عملکرد دفتر فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: موضوع اصلی نشست امروز، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است و ضروری است مسائل را به گونه ای آنالیز کنیم که قادر باشیم در خاتمه نشست، به نتایج قابل قبولی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و دسترسی به روش های صحیح ارتقای تربیت دانش آموزان مهارت محور، برسیم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: برای برطرف مسائل باید بتوانیم در درجه اول با هم و در کنار هم، همفکری کنیم تا به دستاوردهای مطلوب دست پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مسائل موجود در حوزه های مختلف، می تواند برای ما نقش تربیتی داشته باشد، گفت: اگر در کاری مسئولیت پذیرفته ایم، باید کوشش کنیم تا در دوران مسئولیت، مهارت و دانش خود را در حل مسائل مربوط به آن حوزه ارتقا دهیم و اگر این گونه نباشد، متضرر شده ایم. باید کوشش کنیم تا بتوانیم مسائل مربوط به حوزه کاری خود را از میان برداریم و مسائل آن حوزه را با دانش و تدبیر حل کنیم. وجود مسئله همواره به معنای نقص نیست، بلکه برای تربیت و ارتقای دانش و بهبود عملکرد ماست.

حاجی میرزایی اضافه کرد: در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت نیروی انسانی و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، ضروری است سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با همراهی و همفکری دانشگاه شهیدرجایی، برنامه ریزی های دقیقی در جهت ارتقای عملکرد معاونت آموزش متوسطه و دفتر فنی، حرفه ای و کاردانش ارائه دهند.

وی گفت: به اسم مسئولان نظام تعلیم و تربیت، باید به گونه ای در کنار هم همفکری کنیم که با نوع عملکردمان به دانش آموزان یاد دهیم که چگونه می توانند با همفکری با یکدیگر، به نتایج مطلوب دست یابند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که متأسفانه با این واقعیت روبرو هستیم که در حال حاضر هنرستان های ما با مسائلی همانند؛ کاهش منابع اقتصادی، کمبود تجهیزات، برنامه درسی و مشارکت درسی روبرو هستند؛ توضیح داد: همه این مسائل با اندیشیدن، حل می گردد و ما باید در خصوص مشارکت حوزه های مختلف و شیوه های درآمدزایی هنرستان ها، برای حل مسائل این حوزه بیندیشیم.

وی اضافه کرد: سال های طلایی زندگی دانش آموزان در دستان ماست و اگر نتوانیم به درستی دانش آموزان را تربیت و راهنمایی کنیم، باید جوابگو باشیم. باید فرصتی که خدا در اختیار ما گذاشته را مغتنم شمرده و گره گشایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظارداریم برای تأمین تجهیزات مورد احتیاجهنرستان ها، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با همکاری و همفکری معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش، برای سال آینده اعتبار مشخصی را پیش بینی و به مدارس کاردانش و هنرستان های فنی و حرفه ای تخصیص دهند؛ دانشگاه شهید رجایی هم برای تأمین نیروی انسانی متخصص ومورد احتیاج هنرستان ها، ضمن آنالیز و آسیب شناسی، راهکارهای مناسبی ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1773

به "حاجی میرزایی: جوابگوی راهنمایی و تربیت صحیح دانش آموزان باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: جوابگوی راهنمایی و تربیت صحیح دانش آموزان باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید