حفظ تولید و توسعه صنایع اولویت اصلی سال 98، فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده است

به گزارش تنها پیامک، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اصلی ما در سال 98 توسعه صنایع و حفظ تولید در بازار ها و فعال شدن ظرفیت های غیرفعال است.

حفظ تولید و توسعه صنایع اولویت اصلی سال 98، فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با ، درباره مهم ترین اقدامات انجام گرفته در سال رونق تولید، گفت: اولویت اول ما حفظ تولید در بازار ها و فعال شدن ظرفیت های غیرفعال است، همچنین توسعه صنایع اولویت بعدی ماست.

او افزود: ما در شرایط فعلی نوسانات ارزی فرصت جدیدی فراهم کردیم تا برخی از صنایع مانند لوازم خانگی، پوشاک، صنایع غذایی و غیره رشد بیشتری داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد به وزارتخانه خود، بیان نمود: مهم ترین انتقاد به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این است که فعالیت های این وزارتخانه را نمی توانیم به مردم منعکس کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا تعداد رایزن بازرگانی ایران کم است، گفت: اکنون محدودیت های قانونی و بودجه ای وجود دارد، در جلسه سران قوا و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران پیشنهاداتی را مطرح کردیم که امیدواریم مصوب شود. برای رونق صادرات باید رایزن ها را گسترش دهیم و حتما یکی از اقدامات ما حضور رایزن های بازرگانی خواهد بود.

رحمانی درباره اقدامات انجام گرفته در صنعت خودرو شرح داد: اکنون فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده و قرار است بر اساس برنامه ای مدون دغدغه های مردم اصلاح و خودرو های متنوع با قیمت مناسب و در شأن ملت ایران عرضه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آثار اقدامات ما را مردم می بینند، گفت: در نظر داریم تا خودروهای ناکارآمد را هرچه زودتر از رده خارج و خودرو های جدید را جایگزین آنها کنیم، همچنین اصلاح ساختار باید هر چه سریع تر انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 293

به "حفظ تولید و توسعه صنایع اولویت اصلی سال 98، فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ تولید و توسعه صنایع اولویت اصلی سال 98، فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید