خبرنگاران خدمات اورژانس اجتماعی منجر به کاهش مداخلات قضایی و انتظامی می گردد

به گزارش تنها پیامک، قزوین - خبرنگاران - مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: خدمات اورژانس اجتماعی منجر به کاهش مداخلات قضایی و انتظامی می گردد و در پیشگیری از وقوع جرم و بزه نیز نقش مهمی را ایفا می نماید.

خبرنگاران خدمات اورژانس اجتماعی منجر به کاهش مداخلات قضایی و انتظامی می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا وارثی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از کارشناسان منتخب مرکز فوریت های اجتماعی استان قزوین، اضافه کرد: اورژانس اجتماعی امروز در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر فعال است و 102 کارشناس در اورژانس اجتماعی استان قزوین به صورت مستمر و در شرایط خاص و بحرانی فعال هستند و ارایه خدمات می نمایند.

این مسوول گفت: اورژانس اجتماعی برنامه ای مشتمل بر چهار فعالیت شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی(123)، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی است.

وارثی اضافه کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به صورت 24 ساعته و شبانه روزی، جوابگوی تماس هم استانی ها بوده به گونه ای که از ابتدای سال جاری هشت هزار و 460 تماس با خط 123 استان قزوین برقرار شده است.

این مسوول با اشاره به فعالیت های خدمات سیار اورژانس اجتماعی، گفت: این خدمات نیز با هدف شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی نسبت به ارجاع به موقع و تخصصی افراد به مراجع ذیصلاح صورت می گیرد.

وی گفت: خدمات سیار اورژانس اجتماعی در استان قزوین دارای 16 تیم است که به صورت هشت تیم در 2 شیفت صبح و عصر در تمامی شهرستان های استان فعالیت می نمایند و از ابتدای سال جاری در پنج هزار و 330 ماموریت اجتماعی حضور یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1565

به "خبرنگاران خدمات اورژانس اجتماعی منجر به کاهش مداخلات قضایی و انتظامی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمات اورژانس اجتماعی منجر به کاهش مداخلات قضایی و انتظامی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید