خبرنگاران سازمان مدیریت اعتبار پروژه راه آهن ایلام را تخصیص دهد

به گزارش تنها پیامک، ایلام - خبرنگاران - استاندار ایلام خواهان اختصاص تامین اعتبار لازم برای اتصال استان به شبکه ریلی کشور از محل بند ط تبصره 2 قانون بودجه شد و گفت: شروع این پروژه مهم از مطالبات دیرینه مردم ایلام است.

خبرنگاران سازمان مدیریت اعتبار پروژه راه آهن ایلام را تخصیص دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری شامگاه دوشنبه با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که با حضور معاون امور عمرانی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردید، استاندار ایلام ضمن تشکر از نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، خواهان اتمام طرح های نیمه تمام استان شد و گفت: انتظار داریم در زمان به جامانده از دولت، این سازمان نسبت به تزریق اعتبارات لازم برای اتمام طرح ها و پروژه های مهم و نیمه تمام استان اهتمام داشته باشد.

وی اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از طرح های حوزه آب و خاک و کشاورزی نظیر سامانه گرجهتی، تخصیص اعتبارات لازم در حوزه راه به ویژه طرح ها و پروژه های اربعین، پیگیری اعتبارات حوزه مدیریت بحران استان از مهم ترین برنامه های استان در مدت به جامانده از دولت بوده که احتیاجمند توجه بیش از پیش است.

در خاتمه این نشست معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تشکر از پیگیری های استاندار ایلام، در مورد خواسته ها و مطالبات مطرح شده دستورات لازم را صادر نمودند.

دام مازاد عشایر استان توسط دولت بصورت تضمینی خریداری گردد

همچنین استاندار ایلام در ملاقات با رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: بارش کم و شیوع کرونا، شرایط معیشت عشایر را سخت نموده است که همه ما باید در این شرایط نسبت به این قشر مظلوم و بی ادعا بیش از پیش توجه کنیم.

نوذری خواهان اتخاذ تدابیری برای خرید مازاد دام عشایر در مناطق مرزی کشور چون ایلام شد و اضافه کرد: امروز بعضی فراوریات حوزه عشایری مازاد بر مصرف استان بوده که احتیاج است دام مازاد عشایر توسط دولت بصورت تضمینی خریداری گردد.

وی به مسائل و مسائل حوزه عشایری استان اشاره نمود و یادآور شد: تامین مشکل آب عشایر با تانکر سیار، ایجاد جهت و جاده مناسب برای تسهیل در تردد عشایر، تامین علوفه و نهاده های دامی مورد احتیاج دام های عشایر باتوجه به کاهش بارش های سال جاری از جمله مسائل و مسائل این حوزه بوده که احتیاجمند توجه و مساعدت لازم امور عشایری کشور است.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که به فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید شده است در شورا و کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان ها سهم اعتبارات حوزه عشایری ویژه دیده گردد، تاکید نمود: ضروری است به همین نسبت دولت و سازمان امور عشایری کشور در اختصاص اعتبارات ملی به امور عشایری استان توجه داشته باشند.

رییس سازمان امور عشایری کشور نیز ضمن تقدیر از زحمات و کوشش های استاندار ایلام در حمایت از عشایر در مورد اختصاص 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی پروژه آبرسانی ایلام برای تامین پروژه های آب عشایر، اختصاص 6 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره فراوری گوشت قرمز به عشایر استان، خرید 10 هزار تن علوفه در فاز اول در روزهای آینده به استان و همچنین خرید تضمینی دام مازاد عشایر استان قول مساعد داد.

سازمان راهداری در ایمن سازی محورهای شریانی ایلام مشارکت کند

استاندار ایلام در سومین ملاقات خود شامگاه دوشنبه با رییس سازمان راهداری کشور گفت و گو کرد و اضافه کرد: سازمان راهداری کشور در ایمن سازی محورهای شریانی استان ایلام مشارکت کند.

در این ملاقات که با حضور معاون امور عمرانی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و جمعی از مدیران این سازمان برگزار گردید، استاندار ایلام در مورد تفاهم نامه مشترک بین استانداری و سازمان راهداری در راستای اجرا و اتمام پروژه های راهداری در استان بحث و گفت و گو کرد.

نوذری خواهان برطرف نقاط حادثه خیز و ایمن سازی محورهای شریانی و روکش آسفالت راههای شریانی، اصلی و فرعی استان شد و یادآور شد: این مهم با مشارکت 40 درصدی استان و 60 درصدی سازمان راهداری کشور صورت می پذیرد و ما آماده همکاری کامل در این زمینه هستیم.

استاندار ایلام در ادامه خواهان تزریق اعتبارات لازم برای تکمیل طرح های حوزه اربعین به ویژه خاتمهه برکت شد و گفت: تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام یکی از مهم ترین مطالبات استان است و امیدواریم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز شاهد این اتفاق مهم باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین در مورد بهسازی راههای روستایی احتیاجمند توجه ویژه سازمان راهداری کشور هستیم.

لازم به ذکر است که در خاتمه این نشست رییس سازمان راهداری کشور نسبت به خواسته ها و مطالبات مطرح شده قول مساعد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1637

به "خبرنگاران سازمان مدیریت اعتبار پروژه راه آهن ایلام را تخصیص دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان مدیریت اعتبار پروژه راه آهن ایلام را تخصیص دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید