خبرنگاران طرح اقدام ملی مسکن دستاورد مهم دولت برای ساماندهی این بخش است

به گزارش تنها پیامک، گناباد- خبرنگاران- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اجرای طرح اقدام ملی مسکن را دستاورد مهم دولت دوازدهم برای ساماندهی و کاهش مسائل این بخش ذکر کرد.

خبرنگاران طرح اقدام ملی مسکن دستاورد مهم دولت برای ساماندهی این بخش است

جهت دریافت خدمات آلاچیق آماده قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

قدرت الله ابک پنجشنبه شب در جلسه شورای مسکن شهرستان گناباد اضافه کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در بخش های شهرهای با کمتر از صد هزار نفر و بیشتر از صد هزار نفر، بافتهای فرسوده و قراردادهای مشارکتی راه و شهرسازی به مسائل و مسائل بخش زمین و مسکن توجه شده و اقدامات خوبی در دست انجام است.

وی ادامه داد: تعهد استان خراسان رضوی برای اجرای این طرح که از 10 ماه گذشته آغاز شده، احداث 46 هزار واحد مسکونی است که از این میزان زمین 30 هزار واحد تامین و اقدامات زیربنایی آنها انجام شد و 19 هزار و 500 واحد در شهرهای گلبهار و بینالود آماده واگذاری به متقاضیان است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: همچنین از چهار هزار و 500 واحد مسکونی در 18 شهر کمتر از یکصد هزار نفر این استان که قرار است به بنیاد مسکن تحویل داده شود واگذاری سه هزار واحد نهایی شده و در بقیه شهرها باید بنیاد مسکن طرحهای شهری را آماده و به ادارات راه و شهرسازی اعلام کند.

وی با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در بخش بافت فرسوده در خراسان رضوی و واگذاری وام با 9 درصد کمتر از نرخ بانکی به متقاضیان از مسوولان ذیربط خواست افراد متقاضی دارای شرایط را به ادارات راه و شهرسازی معرفی نمایند تا از مزایای برخورداری این طرح برخوردار شوند.

ابک با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تامین بسترهای لازم و تامین زمین مورد احتیاج است، اضافه کرد: اولویت تامین زمین در همه شهرها در قالب این طرح زمین های دولتی است و یا به وسیله تغییر کاربری ها و ظرفیت بخش خصوصی یا خرید زمین استفاده می شود و اگر هیچ کدام از این مسائل در منطقه ای امکان پذیر نباشد، زمین های محدوده شهری مورد توجه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی طرحهای خود را به راه و شهرسازی استان ارایه داده و تعدادی زمین طی 10 روز آینده در قالب قراردادی به این بنیاد واگذار می شود تا در قالب قرارداد ساخت گروه های سه تا 10 نفره زمین را به متقاضیان بر اساس شرایط لازم واگذار کند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در شهرهای کوچک زمین به صورت رایگان با قرارداد 99 ساله به متقاضیان دارای شرایط به خصوص افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی واگذار می شود و بقیه متقاضیان باید 400 میلیون ریال سهم آورده داشته باشند و تخفیف 50 درصدی در عوارض شهرداری و نظام مهندسی و تسهیلات یک میلیارد ریالی برای ساخت مسکن از دیگر مزایای اجرای آن است.

وی اضافه کرد: صاحبان مسکن مهر که نسبت به خرید قدرالسهم خود اقدام نمایند مسکن آنان از قالب مسکن مهر خارج و به صورت اعیانی تبدیل می شود و عواید ناشی از این اقدام صرف تکمیل زیرساختهای مسکن مهر می شود.

ابک با اشاره به تایید 304 نفر از متقاضیان در شهرستانهای گناباد و بجستان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ادامه داد: در صورت وجود متقاضی بیشتر این ثبت نام ادامه می یابد.

فرماندار گناباد هم با اشاره به مسائل متعدد در بخش راه و شهرسازی و مسکن در این شهرستان خواهان توجه بیشتر مسوولان ذیربط به آنالیز و برطرف آنها شد.

حامد قربانی توسعه کیفی و ارتقای جاده گناباد به فردوس را با توجه به ظرفیتهای گردشگری دو شهر و افزایش حجم تردد در این جاده مهم دانست و گفت: جاده ها از بسترهای توسعه و رونق مالی به شمار می فرایند و باید با برطرف موانع و مسائل موجود از این ظرفیتها در راستا رونق مالی بهره گرفت.

وی اضافه کرد: در شهرهای کوچک مانند گناباد باید متقاضیان مسکن در قالب طرحهایی مانند اقدام ملی مسکن بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

فرماندار گناباد ادامه داد: جاده دو بانده گناباد به خضری نیز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان نیز خواهان سرعت بخشی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و واگذاری اراضی و معین تکلیف متقاضیان شهرستان در اجرای این طرح شد.

از مصوبه های این جلسه می توان به نهایی شدن قطعات زمین های مورد احتیاج طرح ملی مسکن، پیگیری مشکل واگذاری اراضی تعدادی از مالکین شهرهای یونسی و بجستان، طرح جاده یونسی به کاشمر، پیگیری طرح دو بانده شدن جاده بجستان - بردسکن و گناباد - بجستان و لزوم معین تکلیف املاک راه و شهرسازی در شهرک فرهنگیان اشاره نمود.

شهرستان های گناباد و بجستان در 287 و 278 کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1062

به "خبرنگاران طرح اقدام ملی مسکن دستاورد مهم دولت برای ساماندهی این بخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح اقدام ملی مسکن دستاورد مهم دولت برای ساماندهی این بخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید