خبرنگاران کرمانشاه در چالش روز جهانی پیاده روی مقام اول را کسب کرد

به گزارش تنها پیامک، کرمانشاه - خبرنگاران - چالش روز جهانی پیاده روی 4 اکتبر (13 مهر ) همزمان در سراسر جهان و با شرایط جدید کرونایی برگزار شد؛ مردم ورزش دوست کرمانشاه نیز در این روز با ضبط و ارسال 683 فیلم کوتاه از پیاده روی خود ، مقام اول را در کشور کسب کردند.

خبرنگاران کرمانشاه در چالش روز جهانی پیاده روی مقام اول را کسب کرد

انجمن بین المللی ورزش برای همه با توجه به شرایط کرونا در دنیا از همه مردم خواسته بود که فیلم کوتاهی از پیاده روی خود ضبط و با نام کشور و استان خود در فضای مجازی منتشر کنند.

رییس هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه در این ارتباط روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود : به دلیل استقبال بی نظیر مردم کرمانشاه در این پویش دنیای، روز گذشته رییس انجمن بین المللی ورزش برای همه با صدور پیامی از مشارکت گسترده مردم در این رویداد دنیای تقدیر و تشکر کرد.

نریمان رحمانی تبار اضافه نمود: با توجه به اینکه این فیلم ها در سراسر دنیا پخش می شد سعی کردیم در ضبط ویدئوها اماکن گردشگری و جذاب استان را هم نشان دهیم؛ به عنوان مثال چندین فیلم در محوطه طاق بستان، تکیه معاون الملک، بازارچه جوانرود، درخت های نخل قصرشیرین ضبط و منتشر شده است.

وی در خصوص برنامه های این هیات برای توسعه ورزش های همگانی در کرمانشاه هم گفت: باوجود اینکه حدود سه ماه است که در این سمت حضور دارم اما توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

رحمانی تبار با اشاره به برگزاری پویش کشوری آماده باش از 15 تا 31 شهریور اضافه نمود: در این پویش و در بخش اینفوگرافی مقام اول، بخش تولید محتوای آموزشی مقام دوم، بخش برگزاری وبینارهای آموزشی مقام سوم و در گفت و گوهای زنده با قهرمانان و ورزشکاران هم مقام سوم را کسب کردیم که در مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان از تیم های برتر تجلیل شد.

20 ایستگاه ورزش همگانی با مربی رایگان در استان طراحی شده است

رییس هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه شیوع کرونا را بزرگترین مانع برای اجرای برنامه های ورزشی همگانی مطرح کرد و گفت: با شیوع کرونا برخی از فعالیت های ما محدود شد اما برگزاری مسابقات مختلف و آموزش های متنوعی را برای تمام رده های سنی در فضای مجازی انجام دادیم که مورد استقبال مردم هم واقع شد.

طرح آوای ورزش در همسایگی یکی دیگر از برنامه هایی بود که رحمانی تبار به آن اشاره کرد و گفت: در این طرح که از 27 مهر و در فضای باز انجام می شود، هفت ایستگاه در کرمانشاه و 13 ایستگاه در شهرستان های استان مستقر و در نقاط مختلف شهر به صورت رایگان مربی برای تمرین دادن مردم حضور می یابد.

رحمانی تبار اضافه نمود : علاوه بر اینها هر دوشنبه برنامه پیلاتست در مجتمع کوثر برای خانم ها و هر سه شنبه برنامه صبحگاهی از پارک شرقی تا سراب قنبر برای عموم مردم وجود دارد.

وی در خصوص تامین اقتصادی هیات هم گفت: در این مقطع شاید تنها استانی هستیم که با برگزاری کلاس های آموزشی مجازی در سراسر کشور می توانیم درآمدی برای هیات ایجاد کنیم که با توجه به شرایط اقتصادی موجود رضایت نسبی داریم.

رییس هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه توسعه ورزش های همگانی در شهرستان ها را هم یکی از مهمترین اولویت های کنونی دانست و گفت: در گذشته ورزش همگانی در شهرستان ها محدود به پیاده روی بود اما امروز همه کمیته ها در شهرستان های استان هم فعال هستند و به عنوان مثال همه آنها در بحث مسابقات مجازی هم کاملا درگیر و پای کار بودند.

رحمانی تبار از برگزاری تورهای گردشگری ورزشی در سه شهرستان پاوه ، صحنه و سرپل ذهاب خبر داد و گفت: این شهرستان ها به دلیل جذابیت های گردشگری بالایی که دارند انتخاب شدند و شهرستان ها می توانند از منابع اقتصادی به دست آمده هم منتفع شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1259

به "خبرنگاران کرمانشاه در چالش روز جهانی پیاده روی مقام اول را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرمانشاه در چالش روز جهانی پیاده روی مقام اول را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید