داوری آثار جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) توسط اساتید برتر حوزه ارتباطات

به گزارش تنها پیامک، نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور برگزار گردید.

داوری آثار جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) توسط اساتید برتر حوزه ارتباطات

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور در پردیس تربیتی توانا برگزار و اعضای هیئت داوران در سه حوزه رسانه های خبری ـ تحلیلی، رسانه های صوتی و تصویری و رسانه های مجازی در زمینه معیارهای داوری آثار بحث و آنالیز کردند.

اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در این نشست با اشاره به اهداف کلی این رخداد فرهنگی گفت: گسترش فرهنگ رضوی، فراوری مفاهیم بنیادی در حوزه امام رضا(ع) و حمایت و تکریم از فعالان عرصه رسانه سه هدف عمده برگزاری این جشنواره است که در سه بخش اصلی خبری و تحلیلی، صوتی و تصویری و بخش مجازی برگزار می گردد.

نصراللهی با اشاره به تمدید جشنواره تا 15 فروردین 1400 گفت: قرار بود کار داوری ها زودتر انجام و اختتامیه جشنواره هم برگزار گردد اما به دلیل شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد، البته دلایل دیگری هم برای تعویق وجود دارد که یکی از آن ها موضوع در پیش بودن مناسبت های ماه های شعبان و رمضان و درخواست های متعدد اهالی رسانه است.

شروع داوری های نهایی از 25 فروردین ماه 1400

وی از ارسال بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) اطلاع داد و گفت: داوری نهایی جشنواره از روز 25 فروردین شروع و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می گردد که تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره امام رضا(ع) مشارکت مردم را از جمله ویژگی های این جشنواره دانست و گفت: مردمی بودن و معنوی بودن از جمله ویژگی های این جشنواره است، همچنین ترکیب اعضای هیأت داوران ترکیبی کم سابقه است و اغلب اساتید تراز اول کشور در حوزه رسانه در گروه داوری جشنواره حضور دارند.

معیار ارزیابی آثار

وی با تاکید بر ضرورت دادن امتیاز بیشتر به سوژه و پرداخت اختصاصی گفت: توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت اختصاصی، رویکرد فرایندی، راهبرد واقع نمایی، جامعیت، ساختار و تنظیم و قالب رسانه ای متناسب با مخاطبان و رسانه ها و توجه به سوژه های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیارهای مهم و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.

نصراللهی گفت: این جشنواره متعلق به امام رضا(ع) است و شاهد بودیم که اقشار مختلف مردم و رسانه ها با گرایشات مختلف آثارخود را به این جشنواره ارسال نموده اند.

اهداف کلان جشنواره

دبیر اجرایی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) هم در این نشست با اشاره به بعضی اهداف این رویداد فرهنگی گفت: ما در این جشنواره سه هدف عمده را دنبال می کنیم که شامل ارتقاء کمی و کیفی آثار در حوزه امام رضا(ع)، جهت دهی به مفاهیم و موضوعات رضوی و حمایت و تکریم از زحمت کشان عرصه رسانه با موضوعات امام رضا(ع) است.

محسن هوشمند اضافه کرد: این جشنواره در چهار محور موضوعی سیره امام رضا(ع)، زائر و زیارت، وقف و نذر و خدمت رضوی برگزار می گردد.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت داوران همچون پیغام تیر انداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، حمید مقدم فر مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه، جواد رمضان نژاد رئیس مرکز سیما فیلم، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، شهرام وثوقی راد مدیرکل اخبار سیما، مصطفی قمری وفا مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما، امیدعلی مسعودی، سید بشیر حسینی، حسن خجسته، سیدسجاد قافله باشی از اساتید رسانه و... نظرات خود را در زمینه فرایند اجرا و ارزیابی آثار جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) مطرح کردند و مقرر شد در حوزه های تخصصی، داوری آثار براساس شاخص های علمی انجام شده و این معیارها نیز به زودی نهایی و تدوین خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1563

به "داوری آثار جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) توسط اساتید برتر حوزه ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری آثار جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) توسط اساتید برتر حوزه ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید