دستور مهندس ضرغامی برای نجات بخشی تپه تاریخی چال خندق

به گزارش تنها پیامک، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شرایط بنای شیشه ای در کنار تپه تاریخی چال خندق (دژ چرمنه) زیبنده یک تپه تاریخی نیست و نیاز به سامان دهی دارد.

دستور مهندس ضرغامی برای نجات بخشی تپه تاریخی چال خندق

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سید عزت الله ضرغامی امروز پنجشنبه 13 آبان ماه 1400 در بازید از تپه چال خندق خواستار سامان دهی حریم این تپه تاریخی با مشارکت شهرداری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: تلاش می کنیم با اعتبارات محدودی که در سفر های استانی وجود دارد به این موضوع کمک کنیم و باید برای برنامه های توسعه ای که در دست اجرا است، اعتبار فراهم شود.

تپه چاله خندق شاهجوق مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در 9 اردیبهشت ماه 1382 با شماره 8621 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

استان سمنان بیش از هزار و 833 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 837 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت است.

آیین گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنوپزان در سمنان، آیین های مرتبط با ازدواج و نخل گردانی در مهدیشهر و شهمیرزاد از جمله میراث معنوی، جنگل های هیرکانی در اقیانوسی از ابر، درختان چنار چندصدساله، غار پنیر، آبشارهای بلند و چشمه های آبگرم از جمله میراث طبیعی و بناها و محوطه های تاریخی چند صد ساله، از جمله ظرفیت های گردشگری استان سمنان است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1902

به "دستور مهندس ضرغامی برای نجات بخشی تپه تاریخی چال خندق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور مهندس ضرغامی برای نجات بخشی تپه تاریخی چال خندق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید