دست یابی به اقتصاد بدون نفت با توجه به صنایع دستی امکان پذیر است

به گزارش تنها پیامک، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و نقش صنایع دستی در اقتصاد ملی گفت: دست یابی به اقتصاد بدون نفت با توجه به صنایع دستی امکان پذیر است.

دست یابی به اقتصاد بدون نفت با توجه به صنایع دستی امکان پذیر است

فریده اولادقباد، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، امروز آدینه 8 شهریور 98، در بازدید از سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به نقش و اهمیت و صندلی صنایع دستی در حوزه فرهنگ و اقتصاد اضافه نمود: صنایع دستی بخشی از هویت ایرانی اسلامی کشور است و برای دست یابی به اقتصاد بدون نفت باید به موضوع صنایع دستی توجه داشته باشیم.

او اضافه نمود: برای این مهم همه بخش های کشور باید یاری نمایند؛ هم دولت و هم مجلس باید برای رونق و توسعه هرچه بیشتر صنایع دستی و افزایش نقش این حوزه در اقتصاد یاری نمایند. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که به نظرم باید به آن پرداخته گردد، با توجه به نام گذاری سال 98 با عنوان رونق فراوری، معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی است.

این نماینده مجلس اضافه نمود: باید بتوانیم در حوزه بازاریابی بیش از پیش فعالیت کنیم و در این میان به طور حتم نیازمند برنامه ریزی های مناسب و تقویت همکاری های دستگاه های مختلف هستیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که 70 درصد فعالان حوزه صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند، اضافه نمود: موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی خصوصاً بانوان فعال در این حوزه یکی از موضوعاتی است که از سوی این فراکسیون دنبال می گردد.

اولادقباد گفت: صنایع دستی نیازمند معرفی هرچه بیشتر است و باید بتوانیم صنایع دستی ایرانی را در بازارهای داخلی و خارجی به خوبی معرفی کنیم تا زمینه فروش و صادرات صنایع دستی ایرانی هرچه بیشتر فراهم گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 280

به "دست یابی به اقتصاد بدون نفت با توجه به صنایع دستی امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست یابی به اقتصاد بدون نفت با توجه به صنایع دستی امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید