رشد 8 درصدی شاخص بورس در هفته پایانی فرودین ماه

به گزارش تنها پیامک، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات روز چهارشنبه (27 فروردین) به عدد 645 هزار و 762 واحد رسید که در مقایسه با خاتمه هفته گذشته حدود هشت درصد رشد را تجربه کرد.

رشد 8 درصدی شاخص بورس در هفته پایانی فرودین ماه

در پنج روز معاملات هفته جاری، شاخص بورس 48 هزار و 668 واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در سرانجام روز چهارشنبه (20 فروردین) با عدد 597 هزار و 94 واحد به معاملات سرانجام داد که این رقم در روز چهارشنبه (27 فروردین ماه) به عدد 645 هزار و 762 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته 771 هزار و 856 واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم 822 هزار و 724 واحد رسید و افزایش 50 هزار و 868 واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در سرانجام هفته گذشته 213 هزار و 783 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 225 هزار و 558 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از 142 هزار و 227 واحد به عدد 150 هزار و 10 واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نماد های بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نماد های پربیننده قرار داشتند.

در هفته ای که گذشت گروه های شیمیایی، بانک ها، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، خودرو و قطعات، مواد دارویی، بیمه و بازنشسته، کانی های غیرفلزی، کانی های فلزی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی و سیمان با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

هفته ای که گذشت بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، کانه های فلزی، سرمایه گذاری ها، حمل و نقل، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات، واسطه گری های اقتصادی و پولی و صندوق سرمایه گذاری قابل معامله نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین شیمیایی، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات اعتباری، صنایع غذایی به جز قند و شکر، خودرو و قطعات، فرآورده های نفتی، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، کانه های فلزی، سرمایه گذاری ها، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه گری های اقتصادی و پولی، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 948

به "رشد 8 درصدی شاخص بورس در هفته پایانی فرودین ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 8 درصدی شاخص بورس در هفته پایانی فرودین ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید