تور چین: رویکرد قرارداد 25 ساله تهران و پکن بُرد بُرد است

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران گفت روابط و مناسبات تهران و پکن در همه زمینه ها رو به توسعه است و مشارکت و همکاری های راهبردی 25 ساله دو کشور با رویکرد برد- برد خواهد بود.

تور چین: رویکرد قرارداد 25 ساله تهران و پکن بُرد بُرد است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با تلویزیون سی جی تی ان چین با بیان اینکه در سفرش اهداف مشترکی را با همتای چینی خود در دستور کار قرار داده است، اضافه نمود: موضوعاتی، چون آغاز اجرای قرارداد جامع همکاری های راهبردی تهران و پکن، آنالیز تحولات مهم منطقه ای و بین المللی و مذاکرات وین آنالیز شد.

وی اعلام کرد: مشارکت و همکاری های راهبردی 25 ساله دو کشور با رویکرد برد- برد خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه اضافه نمود: در این قرارداد هر آنچه را که در راستای منافع دو ملت قرار گرفته است گنجانده ایم و در این قرار داد که از امروز وارد مرحله اجرایی آن می شویم تهران و پکن سود خواهند برد.

امیرعبداللهیان یکی از طرف های فعال در مذاکرات وین را نماینده چین دانست که نقش سازنده و حمایت کننده ای از حقوق هسته ای صلح آمیز ایران داشته و بر ضرورت لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران تاکید دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر پنجشنبه برای گفت وگو با مقامات چین در راس یک هیات بلندپایه سیاسی راهی این کشور شد. وی هدف از سفر خود به چین را گفت وگو با مقامات چین در مورد روابط دو جانبه سیاسی و بعلاوه نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین درخصوص همکاری های مالی اعلام نموده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2389

به "تور چین: رویکرد قرارداد 25 ساله تهران و پکن بُرد بُرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: رویکرد قرارداد 25 ساله تهران و پکن بُرد بُرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید