اگر چین اینجا بازار دارد ما هم باید در چین بازار داشته باشیم

به گزارش تنها پیامک، معاون صنایع دستی کشور گفت: معتقدیم که اگر چین اینجا بازار دارد ما هم باید در چین اجازه داشته باشیم به صورت متعادل بازار داشته باشیم و اگر رقابت منصفانه و متعادلی وجود داشته باشد ما برنده خواهیم بود.

اگر چین اینجا بازار دارد ما هم باید در چین بازار داشته باشیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بهمن نامورمطلق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، گفت: معتقدیم نهایتاً باید درهای ورودی کشور به روی صنایع دستی چینی باز گردد اما فعلاً ما در شرایط بازشدن این بازار به روی کالاهای خارجی نیستیم، چرا که معتقدیم کالاهای داخلی ما به خصوص در چند سال اخیر ضربه دیدند و آماده رقابت نیستند و امیدواریم روزی برسد که به دوران شکوفایی و اوج خود برسند. بعد اگر صنایع دستی خارجی هم بیاید اینجا مورد استقبال قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا صندلی صنایع دستی ایران یک صندلی ویژه ای است توضیح داد: متنوع ترین صنایع دستی را در دنیا داریم و در بعضی رشته ها فاخرترین صنایع دستی از آن ماست، لذا می تواین با کوشش مجدانه به جایی برسیم که بدون اینکه از کالای خارجی جلوگیری کنیم، کالای خارجی اصلاً بازاری در ایران نداشته باشند یا بازارهای نازلی داشته باشند و بخشی از مردم که می خواهند صنایع دستی نازل بخرند به این بازار مراجعه نمایند.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: بازار ما الان آماده رقابت نیست، باید حمایت کنیم، باید قانون ها رعایت شوند و کیفیت فراوری بالا رود و این ضربه ای که خورده است جبران گردد تا به صندلی اصلی خود برسیم و ما خودمان آن زمان درها را باز می کنیم.

نامور مطلق خاطنشان کرد: معتقدیم اگر چین اینجا بازار دارد ما هم باید در چین اجازه داشته باشیم به صورت متعادل بازار داشته باشیم و اگر رقابت منصفانه و متعادلی وجود داشته باشد ما برنده خواهیم بود و به همان اندازه ای که چین در ایران فروش دارد اگر ما به بازارهای چین وارد شویم ما برنده ایم یعنی در حوزه صنایع دستی اگر روابط عادلانه ای برقرار باشد برنده اصلی ما هستیم چون اگر در حوزه های دیگر ما عقب هستیم در این حوزه پیشینه، بضاعت و قابلیت بالایی داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 356

به "اگر چین اینجا بازار دارد ما هم باید در چین بازار داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر چین اینجا بازار دارد ما هم باید در چین بازار داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید