سردار آزمون؛ ماشین چاپ اسکناس!

به گزارش تنها پیامک، در هفته بیست و هشتم لیگ برتر روسیه، تیم زنیت سن پترزبورگ در ملاقات فینال گونه سال جاری و در فاصله 3 هفته تا خاتمه رقابت ها، در ورزشگاه خانگی خود در حالی به مصاف لوکوموتیو مسکو رفت که با توجه به فاصله 6 امتیازی دو تیم، کسب پیروزی زنیت حکم به قهرمانی آن ها می داد و رجحان لوکوموتیو نیز با کاهش فاصله ها به عدد 3، دو هفته خاتمهی لیگ روسیه را جذاب تر می کرد.

سردار آزمون؛ ماشین چاپ اسکناس!

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

اما زنیت در این بازی با یک بازی یک طرفه و به لطف درخشش سردار آزمون، با نتیجه 6 بر یک حریف خود را در هم کوبید تا برای سومین سال متوالی، قهرمانی لیگ برتر روسیه را از آن خود کند. هت تریک آزمون در این مسابقه و قهرمانی زنیت، بهترین خبر برای دیگر تیم روسی یعنی روبین کازان بود چرا که آن ها بابت این قهرمانی، یک میلیون یورو به جیب زدند.

سردار آزمون که در سال 2019 از روبین کازان جدا شد و به زنیت پیوست، بندی در قراردادش دارد که منجر به واریز پاداش سرسام آوری برای باشگاه سابقش می گردد. رستم سایمان اف از مدیران روبین کازان در مصاحبه اخیر خود اعلام نموده بود که این باشگاه بابت هر قهرمانی که آزمون و زنیت در روسیه کسب نمایند، یک میلیون یورو پاداش دریافت می نماید.

وب سایت روسی tatar-inform با انتشار این خبر نوشته است که آزمون یک ترکمن تبار ایرانی است که پس از تماس مربی معروف فوتبال روسیه یعنی قربان بردیف که او اهل ترکمنستان است، در ژانویه 2013 از سپاهان ایران جدا شد و با مبلغ 75 هزار یورو به روبین کازان پیوست. سپس او با مبلغ 2.3 میلیون یورو به روستوف نقل مکان کرد. او در ژوئیه 2017 به همراه بردیف به کازان برگشت.

سرانجام آزمون در فوریه 2019 به طور رسمی و با مبلغ 12 میلیون یورو به زنیت سن پترزبورگ فروخته شد. آن موقع آزمون طبق معیار های سایت ترانسفرمارکت ارزشی بالغ بر 9.5 میلیون یورو داشت که اکنون ارزش سردار به عدد 21 میلیون یورو رسیده است.

بنابراین، سردار آزمون با انتقال هایش به روستوف و زنیت، 15 میلیون یورو برای روبین کازان درآمدزایی کرد. بعضی منابع روسی گفته اند که در صورت فروش آزمون به هر تیم دیگری، باشگاه زنیت باید 20 درصد از مبلغ حاصل از فروش این مهاجم ایرانی را به باشگاه روبین کازان بپردازد. چنانچه زنیت آزمون را با همین ارزش 21 میلیون یورویی سایت ترانسفر مارکت به باشگاه دیگری بفروشد، 4.2 میلیون یورو از آن به حساب روبین کازان واریز خواهد شد.

بدین ترتیب، آزمون که در سه سال گذشته با زنیت عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه را کسب کرد، 3 میلیون یورو بابت این عناوین برای کازان درآمدزایی نموده که با 15 میلیون یورو حاصل از انتقالاتش این مبلغ را به عدد 18 میلیون یورو رسانده و در صورتی که زنیت این بازیکن را با مبلغ 21 میلیون یورو به هر باشگاه دیگری واگذار کند، در مجموع بیش از 22 میلیون یورو بابت قرارداد آزمون با روبین کازان و درآمد های حاصل از فروش او، به باشگاه روبین کازان سودرسانی شده است.

این وب سایت در سرانجام نوشته است که قرارداد آزمون با زنیت در تاریخ 30 ژوئن 2022 به سرانجام می رسد و نکته مهم آنکه هنوز تمدید نشده است. طبق گفته خبرنگاران اروپایی، باشگاه های سویا اسپانیا، دورتموند آلمان و رم ایتالیا خواهان جذب سردار آزمون هستند.

سردار که در این فصل از رقابت های لیگ برتر روسیه در 23 بازی برای تیمش به میدان رفته، 19 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل نیز داده است. بدین ترتیب آزمون شمار گل هایش در لیگ برتر روسیه را به عدد 78 گل در 192 بازی رساند و در رده شانزدهم برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر روسیه نهاده شد. این در حالی است که تورپدو مهاجم سابق اسپارتاک این تعداد گل را در 281 بازی به ثمر رسانده است.

آزمون همچنین در رده بندی برترین گلزنان خارجی فوتبال روسیه در رده دوم حضور دارد. او 7 گل کمتر از واگنر لاو به ثمر رسانده است. سردار همچنین 45 مورد از این گل هایش را در طول 63 بازی برای زنیت به ثمر رسانده و در رده ششم برترین گلزنان زنیت در لیگ برتر روسیه واقع شده است.

باید دید آزمون در دو بازی به جامانده این فصل از رقابت های لیگ برتر روسیه شمار گل هایش را به چه عددی می رساند. از آنجایی که ممکن است او در تابستان پیش رو زنیت را ترک کند، احتمالا این آخرین فرصت او برای افزایش تعداد گل هایش در لیگ روسیه است.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1616

به "سردار آزمون؛ ماشین چاپ اسکناس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار آزمون؛ ماشین چاپ اسکناس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید