سفیر ایران در روسیه: بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می تواند به یکدیگر پیوند بخورد

به گزارش تنها پیامک، سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: مرز دریایی و آبی یکی از مزیت های مهم در روابط ایران و روسیه است.

سفیر ایران در روسیه: بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می تواند به یکدیگر پیوند بخورد

به گزارش خبرنگاران، کاظم جلالی سه شنبه شب در جریان ملاقات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با روسای نمایندگی ایران در روسیه و تعدادی دیگر از مقامات ایران در این کشور تاکید نمود: ایران باید نگاه جامعی به روسیه داشته باشد.

این دیپلمات ارشد با بیان این که شناخت ما از روسیه کم است و ظرفیت های زیادی وجود دارد که از آن می توان برای توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف استفاده کرد، اضافه کرد: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات تا به امروز از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.

او با اشاره به ظرفیت های موجود بین ایران و روسیه در حوزه مالی هم اضافه کرد: در این زمینه کار برای انجام دادن زیاد است و بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می تواند به یکدیگر پیوند بخورد.

جلالی بعلاوه با بیان این که پیش نویس استراتژی تفاهمنامه بین دو کشور ایران و روسیه از طرف سفارت ایران در مسکو تدوین شده و این پیش نویس در تهران در حال آنالیز است، به مزیت های آبی و دریایی بین ایران و روسیه برای توسعه روابط اشاره نمود و گفت: در کنار این موضوع ما باید ظرفیت های خود را در حوزه بنادر و کشتی رانی هم توسعه دهیم؛ چرا که این موضوع می تواند به توسعه روابط مالی دو کشور یاری زیادی کند.

او بعلاوه با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت - آستارا در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در داخل کشور هم روابط ایران و روسیه باید مدیریت واحدی داشته باشد.

جلالی ابراز امیدواری کرد سفر اخیر وزیر امور خارجه به روسیه جهش جدیدی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1850

به "سفیر ایران در روسیه: بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می تواند به یکدیگر پیوند بخورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در روسیه: بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می تواند به یکدیگر پیوند بخورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید