شرط و شروط شورای انتقالی برای ریاض در عقب نشینی از خودمختاری جنوب یمن

به گزارش تنها پیامک، هیئت شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) طی سفر دیروز خود به ریاض، در ازای عقب نشینی از خودمختاری در جنوب یمن، شرطی برای عربستان مشخص کرد.

شرط و شروط شورای انتقالی برای ریاض در عقب نشینی از خودمختاری جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، یک مسئول مطلع یمنی بعضی از جزئیات مذاکرات انجام شده در ریاض بعد از رسیدن هیئت شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) به عربستان را فاش کرد.

روز گذشته عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به همراه چهارتن از رهبران این شورا یعنی ناصر الخبجی، علی الکثیری، عبدالرحمن الشیخ و محمد الغیثی و در پاسخ به دعوت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در میان استقبال سرد سعودی ها سعودی وارد ریاض شد.

منبع مسئول یمنی طی مصاحبه با پایگاه خبری عربی 21 ابراز داشت که عربستان از اقدامات اخیر شورای انتقالی جنوب به ویژه اعلام خودمختاری آن در استانهای جنوبی یمن ناراضی بوده و آن را یک چالش آشکار برای ریاض می داند.

منبع مذکور تاکید نمود که موضع رسمی عربستان حاکی از آن است که اقدامات شورای انتقالی علیه توافق ریاض (توافقی که نوامبر 2019 به منظور انتها دادن به درگیری های میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در پایتخت عربستان امضا شد)، چیزی جز یک پیغام از جانب ابوظبی نیست.

وی اضافه کرد آنچه که پشت در اتاق های بسته رخ داده نشان می دهد که شورای انتقالی آماده عقب نشینی از تصمیم خودگردانی خود است، اما به شرط عبور از پرونده های امنیتی و نظامی توافق ریاض.

این منبع اشاره نمود که شورای انتقالی عقب نشینی خود از خودگردانی در جنوب یمن را مشروط به اجرای بند سیاسی توافق ریاض قبل از بندهای نظامی و امنیتی نموده است.

با اعلام خود مختاری از سوی شورای انتقالی در ابتدای اردیبهشت در جنوب یمن و زیر پا گذاشتن توافق ریاض درگیری میان این نیرو ها و نیروهای دولت مستعفی در جنوب یمن تشدید شد.

در حال حاضر دولت خودخوانده عبدربه منصور هادی بعد از بی میلی عربستان سعودی در حمایت از خود در برابر شورای انتقالی و امارات و بی نتیجه بودن توافق ریاض، کوشش دارد خود مناطق از دست رفته را پس گرفته و خود را به عدن برساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1025

به "شرط و شروط شورای انتقالی برای ریاض در عقب نشینی از خودمختاری جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط و شروط شورای انتقالی برای ریاض در عقب نشینی از خودمختاری جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید