عقب نشینی محسن رضایی از گرا دادن بعد از نقدها دولتی ها

به گزارش تنها پیامک، محسن رضایی در توییتی نوشت: در مصاحبه با فایننشال تایمز به آمریکایی ها هشدار دادم که اجازه ادامه تحریم ها را نخواهیم داد و با عقب راندن آمریکایی ها تحریم ها را لغو یا بی اثر می کنیم.

عقب نشینی محسن رضایی از گرا دادن بعد از نقدها دولتی ها

مذاکره فقط در چارچوب 5+1 و پس از لغو کامل تحریم ها امکانپذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران؛ پیشتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبادل نظر با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفته بود ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت های جهانی است که سیگنال (علامت) روشنی دریافت کند.

او گفت: آن ها باید به ما اطمینان خاطر دهند که همه تحریم های اعمال شده پس از برجام [توافق هسته ای 2015] در عرض یک سال لغو می گردد و به ما می گویند برای این فرایند مذاکره کنید.

در نخستین واکنش رسمی سعید خطیب زاده؛ سخنگوی وزارت خارجه عصر روز آدینه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر محسن رضایی در ارتباط با موضوع مذاکرات هسته ای و تحریم ها در مصاحبه فاینشنال تایمز گفت: مصاحبه و نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی می باشد. کلیه امور مرتبط با حوزه سیاست خارجی صرفا به وسیله وزارت خارجه و به صورت نهادی و از مجاری رسمی خودش منتقل می گردد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در توییتى به طور تلویحی با اشاره به مصاحبه محسن رضایی درباره برطرف تحریم ها نوشت: عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می نمایند.اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته گردد.

من، به عنوان وزیر خارجه و مذاکره نماینده ارشد هسته ای ایران، به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق خودمان را ارائه خواهم کرد- البته به وسیله کانال های دیپلماتیک.

همچنین حسام الدین آشنا؛ مشاور رئیس جمهوری هم در واکنش به این مصاحبه در توییتر نوشت: آقا محسن عزیز! همان یک عملیات فریب قدیمی کافی است. لازم نیست دشمن را بیش از این فریب دهید.

محسن رضایی در حالی اظهارات فوق را بیان نموده که سیگنال های او برخلاف سیاست های اعلامی کشور مبنی بر لغو یکباره تمام تحریم ها است. اما به نظر می رسد رضایی پس از واکنش متعدد دولتی ها بر قید لغو کامل تحریم و مذاکره در چارچوب 5+1 در توییت اخیرش تصریح نموده است. همچنین اظهارات پیشین او به نوعی گرا دادن به آمریکایی ها تلقی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1588

به "عقب نشینی محسن رضایی از گرا دادن بعد از نقدها دولتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی محسن رضایی از گرا دادن بعد از نقدها دولتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید