طراحی سایت: دلیل مرگ اولین گیرنده پیوند قلب خوک به انسان، قطعی نیست - شاید نارسایی قلبی ناشی از عفونت ویروس سایتومگال خوکی

به گزارش تنها پیامک، محققان گزارش داده اند که بیماری که نخستین قلب خوکی را دریافت نموده بود، تقریباً دو ماه پس از عمل به طور غیرمنتظره ای درگذشته و دلیل دقیق مرگ هنوز نامشخص است.

طراحی سایت: دلیل مرگ اولین گیرنده پیوند قلب خوک به انسان، قطعی نیست - شاید نارسایی قلبی ناشی از عفونت ویروس سایتومگال خوکی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

مقاله نوی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، اطلاعاتی مورد اولین پیوند قلب خوک به انسان در دنیا ارائه نموده است که در اوایل سال میلادی جاری صورت گرفته بود.

در آغاز سال 2022، جراحان در ایالات متحده با یک روش تاریخی، اولین بار قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی را به انسان پیوند زدند. این روش آزمایشی به وسیله سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تحت یک تبصره مقررات استفاده دلسوزانه مجاز شد. این بیمار، مردی 50 ساله با بیماری قلبی شدید مرحله انتهایی و آنقدر ناخوشایند بود که واجد شرایط پیوند قلب معمولی نبود.

اولین پیوند قلب خوک به انسان در آمریکا انجام شد

این روش در ابتدا موفقیت آمیز بود و طی چند روز پس از پیوند، بیمار را توانستند از دستگاه بای پس قلب و ریه که قبلاً او را زنده نگه می داشت، جدا نمایند. او توانبخشی فیزیکی را آغاز کرد و برای چند هفته علائم چشمگیر بهبودی را نشان داد.

برای حدود 7 هفته، پیوند به خوبی عمل کرد و بیمار هیچ نشانه ای از رد عضو را نشان نداد. متأسفانه، حدود روز 49 قلب پیوند شده آغاز به نشان دادن علائم نارسایی کرد و در عرض دو هفته بیمار فوت کرد.

در گزارشی که به تازگی منتشر شده، به طور رسمی علت مرگ نارسایی قلبی گفته شده، اما تذکر داده شده این عضو به علت رد شدن از کار نیفتاد. پس از کالبد شکافی قلب، محققان دریافتند که قلب خوک پیوندی دچار ضخیم شدن چشمگیر دیواره های بطن و نارسایی دیاستولیک شده بود. چیزی که معمولا در فرایند پس زدن قلب دیده نمی گردد.

چند ماه پیش معین شد که قلب خوک پیوندی حاوی ردپای ویروسی به نام سیتومگالوویروس خوکی است. این فرضیه وجود داشت که این ویروس می تواند با تحریک یک پاسخ ایمنی که متعاقباً منجر به آسیب بافت قلب می گردد، در از کار افتادن اندام نقش داشته باشد.

با این حال، گزارش نو این فرضیه را زیر سؤال می برد و هیچ اثری از انتشار ویروس به خارج از قلب خوک پیدا نشده. البته هنوز ممکن است ویروس نهفته در قلب خوک در آسیب بافتی نقش داشته باشد، اما محققان پیشنهاد می نمایند که این فرضیه به تحقیقات بیشتری احتیاج دارد.

وجود این ویروس خوکی در بافت قلب پیوند شده هنوز یک نگرانی اصلی برای محققان است زیرا آزمایش های قابل توجهی قبل از استفاده از این اندام صورت گرفته بود. خود خوک اهدایی نیز در یک مرکز امن که برای جلوگیری از عفونت سیتومگالوویروس خوکی طراحی شده بود، بزرگ شده بود.

محمد محی الدین، یکی از سرپرستان این تحقیق، گفته که تدابیر حفاظتی در آینده برای جلوگیری از آلوده شدن خوک هایی که برای پیوند انسان پرورش می یابند ُ ارتقا خواهد یافت.

ای. آلبرت ریس، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، شجاعت بیمار - دیوید بنت- را به عنوان پایه و بنیادی برای پیشرفت این رشته نجات دهنده در آینده می داند.

این گزارش در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

برترین کلینیک دامپزشکی | نکات کاربردی که قبل از مراجعه باید بدانید!

فشار خون بالا در سالمندان

توصیه می کنیم

مورد عجیب مری مالون - هر جا می رفت بیماری تیفوئید هم غوغا می کرد!

مرد بی چهره: بیماری به خاطر اعتقاداتش اجازه عمل همانژیوم صورتش را نداد!

10 اختلال روانپزشکی عجیب و غریب: سندرم استکهلم - لیما - پاریس - کوتارد و …

سرگذشت عجیب دکتر دبیکی ، جراح مشهور قلب و عروق

نیرو های پنهانی که تصمیم های ما را شکل می دهند

هورمون اعتماد ساز

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3014

به "طراحی سایت: دلیل مرگ اولین گیرنده پیوند قلب خوک به انسان، قطعی نیست - شاید نارسایی قلبی ناشی از عفونت ویروس سایتومگال خوکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: دلیل مرگ اولین گیرنده پیوند قلب خوک به انسان، قطعی نیست - شاید نارسایی قلبی ناشی از عفونت ویروس سایتومگال خوکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید