عمران خان: مردم کشمیر باید بتوانند آزادانه درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند

به گزارش تنها پیامک، نخست وزیر پاکستان همزمان با فرا رسیدن هفتادوسومین سالروز استقلال این کشور گفت: هدف ما این است که مردم مسلمان کشمیر سرنوشت خود را معین نمایند.

عمران خان: مردم کشمیر باید بتوانند آزادانه درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند

جهت دریافت خدمات طراحی الاچیق در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی ؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: هدفی که بینانگذاران پاکستان برای آن جنگیدند و به قیمت خون هزاران نفر آن را محقق کردند تنها با تصمیم گیری آزادانه مردم کشمیر در خصوص سرنوشت شان تکمیل خواهد شد.

وی توضیح داد: همزمان با روز 14 اوت متعهد می شویم که بر اساس خواسته های محمد علی جناح و اهداف بلند او کشور را اداره کنیم.

عمران خان گفت: طی 70 سال اخیر پاکستان با چالش های بسیار بزرگی جنگیده است ولی مردم با شجاعت تمام مانع پیروزی دشمنان خود شده اند.

نخست وزیر پاکستان اضافه نمود: ما در خصوص نظامی صحبت می کنیم که به حکومت پیامبر گرامی اسلام ص در مدینه شباهت داشته باشد و به این دلیل باید شعار اتحاد ایمان و نظم را اجرایی کنیم.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: مردم کشمیر تحت محاصره هستند و از زمان لغو خودمختاری کشمیر توسط هند مسائل آنها به شدت افزایش یافته است. دهلی نو باید به محاصره غیر قانونی و حکومت نظامی ظالمانه در کشمیر سرانجام دهد.

وی گفت: خودمختاری حق مردم کشمیر است و آنها باید بتوانند برای آینده خود تصمیم بگیرند. مردم پاکستان همراه کشمیری ها هستند و از آنها دفاع خواهند کرد.

وی گفت: متاسفانه دولت هند به افکار افراط گرای هندو دامن زده و میخواهد مسلمانان را به حاشیه کشانده و آنها را تضعیف کند.

لازم به ذکر است همزمان با استقلال پاکستان قرار بود هر منطقه ای مسلمانان بیشتری دارد به پاکستان ملحق گردد و هر جا مسلمانان کمتر هستند به هند ملحق گردد ولی کشمیر علی رغم جمعیت غالب مسلمان خود گرفتار بازی های سیاسی هند و انگلیس شده و علی رغم گذشت بیش از 70 سال معین تکلیف نشده باقی مانده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1080

به "عمران خان: مردم کشمیر باید بتوانند آزادانه درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: مردم کشمیر باید بتوانند آزادانه درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید