فتحی خودش سانتر می نماید، خودش گل می زند!

به گزارش تنها پیامک، معادله مدیریتی باشگاه استقلال با شرایط موجود بسیار پیچیده و مبهم می کند و باید منتظر ماند و نتیجه این شکل مدیریت در باشگاه استقلال را در آینده ای نه چندان دور مشاهده کرد.

فتحی خودش سانتر می نماید، خودش گل می زند!

اداره تمام امور باشگاه استقلال اکنون بر عهده امیرحسین فتحی است و ظاهراً اندکی هم اسماعیل خلیل زاده که گفته می شود عضو مالی هیأت مدیره آبی ها محسوب می شود، به مدیرعامل کمک می کند. سایر اعضای هیأت مدیره در حال حاضر هیچ ارتباطی با باشگاه استقلال ندارند. میرشاد ماجدی که رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هم محسوب می شود مدتی است به تایلند سفر نموده تا به رتق و فتق امور مربوط به تیم المپیک بپردازد. او اکنون در حال اجرا مأموریت برای فدراسیون فوتبال است. البته ماجدی زمانی هم که در ایران بود کمتر در کارهای مدیریتی باشگاه استقلال به بازی گرفته می شد و حتی صحبت از آن بود که وی به عنوان عضو غیرموظف هیأت مدیره در این پست منصوب شده است. ماجدی در حالی چندان به بازی گرفته نمی شود که به دلیل تجربیاتش در حوزه کاری استقلال می توانست بیشتر در امور مدیریتی به امیرحسین فتحی کمک رساند.

سفر ماجدی به تایلند در حالی بدنه مدیریتی باشگاه استقلال را خالی نموده که می شنویم کامران منزوی نیز در سفر کانادا به سر می برد. او لااقل در هفته های اخیر فعالیت هایی در بخش یارگیری داشت و با مصاحبه هایش می کوشید حتی در فضای مجازی هم که شده اوضاع را امیدوارکننده جلوه دهد، اما ظاهراً منزوی هم ضرورتی به حضور خود در هیأت مدیره باشگاه استقلال احساس ننموده که راهی سفر طول و دراز کانادا شده و معین هم نیست چه زمانی به ایران بازمی شود.

تنها عضو باقی مانده در هیأت مدیره باشگاه استقلال، اسماعیل خلیل زاده است که در ایران حضور دارد و ظاهراً پای کار است اما پرسشی که ماه ها است به آن پاسخ داده نشده این است که چرا تصمیم گیران در بخش کلان باشگاه استقلال جانشینی برای احمد سعادتمند که ماه ها قبل از سمت خود در هیأت مدیره استعفا داده بود، معرفی ننموده اند؟ آیا نیازی به انتخاب جانشین نبوده؟ اگر اینطور است چرا اساساً برای باشگاه ها اعضای هیأت مدیره برگزیده می شود؟

مسأله مدیریتی باشگاه استقلال وقتی پیچیده تر جلوه می کند که می بینیم بعد از استعفای علی خطیر از سمت معاونت، هیچ گزینه ای به جای وی معرفی نشده است. خطیر در ایامی که با باشگاه استقلال همکاری می کرد مسئولیت های مهمی بر عهده داشت و خوب یا بد می کوشید وظایف را به نحو مطلوبی به خاتمه برساند، اما او نیز که پیش تر گفته می شد دست راست امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه محسوب می شود، چند صباحی است که باشگاه را ترک نموده و انگار هیچ انگیزه ای هم برای انتخاب جانشینش وجود ندارد.

در کنار او هادی مباشری هم یکی از معاونان باشگاه استقلال بود که این عضو مدیریتی باشگاه استقلال نیز بعد از عمل جراحی قلب باز عملاً پست خود را خالی گذاشته است. گرچه مباشری 2ماه قبل طی مصاحبه ای دلخوری اش را از وضعیت همکاری با باشگاه استقلال اعلام نموده بود و خواهان پذیرش استعفایش شده بود، اما این شخص نیز از جمله افرادی محسوب می شد که پست حساسی را در چارت مدیریتی بر عهده داشت. وضعیت کنونی مباشری نیز ایجاب می کند شخصی به جایش امور محوله را انجام دهد، اما بعید است انگیزه ای در میان تصمیم گیران باشگاه استقلال برای انتخاب گزینه جدید وجود داشته باشد.

شاید اگر کمیته فنی باشگاه استقلال همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می داد می شد گفت که امیرحسین فتحی در اداره امور و مهم تر از همه تصمیم گیری های مهم تنها نیست، اما عملاً با کناره گیری مظلومی و فریبا از سمتی که پیش تر در اختیار گرفته بودند، همه تصمیم ها را خود فتحی اتخاذ می کند و معین نیست مدیرعامل باشگاه استقلال چگونه می خواهد از عهده تصمیم گیری های مهم در پیچ و خم مدیریت باشگاهی به وسعت و تأثیرگذاری استقلال برآید و در تمام زمینه ها جهت و راه درستی را انتخاب کند؟! بدون شک مدیریت باشگاهی به ابعاد استقلال که اکنون با ماجرای پیچیده اعتراض های استراماچونی روبرو است و این مربی حتی تهدید به کناره گیری هم نموده، می طلبد یک گروه مدیریتی قوی و صاحب تجربه در رأس کار باشند، اما اینطور که پیدا است در حال حاضر در باشگاه استقلال فتحی برای خودش سانتر می کند و خودش هم گل می زند تا مرد اول تمام تصمیم گیرهای باشگاه استقلال باشد و عملاً کار گروهی مدیریتی در این باشگاه جای خودش را به مدیریت انفرادی داده است.

این وضعیت می تواند ناشی از بسکمک از اتفاقات زیر پوستی در استقلال باشد که از نظر افکار عمومی پنهان مانده است. جدایی های مشکوک، بی تفاوتی بعضی اعضا و استعفا های پی درپی و توقف حرکت کمیته فنی باشگاه استقلال نشان دهنده تمایل تصمیم گیران باشگاه استقلال به اداره باشگاه با یک مدیر است، اما شاید هم این وضعیت نشأت گرفته از انگیزه های پنهان برای اتخاذ تصمیم های تازه در قبال مدیریت باشگاه استقلال باشد که کسی از آن خبر ندارد و هیچ بعید نیست که خود فتحی نیز به زودی در رأس مدیریت باشگاه استقلال حضور نداشته باشد.

معادله مدیریتی باشگاه استقلال با شرایط موجود بسیار پیچیده و مبهم می کند و باید منتظر ماند و نتیجه این شکل مدیریت در باشگاه استقلال را در آینده ای نه چندان دور مشاهده کرد. آیا امیرحسین فتحی می تواند از پس تمام تصمیم گیرهای ریز و درشت باشگاه استقلال برآید یا اینکه او نیز در مقابل دشواری های مدیریتی باشگاه استقلال به زودی سر خم خواهد نمود؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 359

به "فتحی خودش سانتر می نماید، خودش گل می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتحی خودش سانتر می نماید، خودش گل می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید