فرانسه عملیات نظامی مشترک با اقتصادی را تعلیق کرد

به گزارش تنها پیامک، فرانسه در اعتراض به کودتای نظامی صورت گرفته در کشور آفریقایی اقتصادی اعلام نمود عملیات های نظامی مشترک با نیروهای این کشور را به حالت تعلیق درمی آورد.

فرانسه عملیات نظامی مشترک با اقتصادی را تعلیق کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه اعلام نمود عملیات های نظامی مشترک با نیروهای مالی را تا زمان دریافت تضمین درباره بازگشت غیرنظامیان به قدرت، به حالت تعلیق درمی آورد.

سربازان مالی 25 مه (چهارم خرداد) باه نداو رئیس جمهور موقت و مختار وان نخست وزیر را پس از اختلاف بر سر تغییرات در کابینه بازداشت و اختیارات آن ها را سلب کردند، اقدامی که این کشور را بعد از کوتای اوت سال گذشته در بلاتکلیفی بیشتری فرو برد.

سرهنگ آسیمی گویتا که هر دو کودتا را پیش برد و معاون نداو در دولت انتقالی تشکیل شده در ماه سپتامبر بود و وظیفه راهنمایی کشور به سوی یک حکومت کاملاً غیرنظامی را برعهده داشت، 28 مه (هفتم خرداد) رئیس جمهور خوانده شد.

در واکنش به کودتای نظامی، بلوک منطقه ای جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا (اِکُواس) و اتحادیه آفریقا عضویت مالی را تعلیق نموده و به تحریم تهدید نموده اند.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام نمود: انتظارات و خطوط قرمز از سوی اِکُواس و اتحادیه آفریقا برای روشن کردن چارچوب انتقال سیاسی در مالی مشخص شده و پاسخ سریع به آن به مقامات مالی بستگی دارد.

این بیانیه می افزاید: در انتظار این ضمانت ها، فرانسه بعد از آگاه کردن شرکای خود و مقامات مالی تصمیم به تعلیق موقت عملیات های نظامی مشترک با نیروهای مالی و بعلاوه ماموریت های مشاوره ای ملی که به نفع آن هاست، گرفته است.

پاریس بعلاوه اعلام نمود نیروهای فرانسوی به عملیات خود به صورت مجزا در این کشور ادامه خواهند داد و تصمیم مذکور در روزهای آینده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فرانس 24، فرانسه، قدرت سابق استعماری در منطقه ساحل، حدود 5100 نظامی در پنج کشور بورکینافاسو، چاد، مالی، موریتانی و نیجر دارد.

فرانسه از سال 2014 عملیات نظامی گسترده ای را به بهانه مبارزه با تروریست های مسلح در مالی شروع کرد. وبسایت مدیا پارت فرانسه مدتی پیش نوشته بود که پهپادهای فرانسه در مالی، تهدید زیادی برای جان غیرنظامیان محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1748

به "فرانسه عملیات نظامی مشترک با اقتصادی را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه عملیات نظامی مشترک با اقتصادی را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید