فلورانس، شهر رنسانس!

به گزارش تنها پیامک، سفر به فلورانس

در قلب توسکانی شهری قرون وسطایی قرار گرفته است که رنسانس در آن متولد شده است، منظور ما شهر زیبای فلورانس است، شهری که خوب می داند چطور می تواند آدم را فریب دهد! خبرنگاران تصمیم گرفت تا سری به فلورانس، یکی از زیباترین شهرهای دنیا بزند تا آن را به ما هم بیشتر بشناساند، هم بدانید که در سفر به فلورانس باید حتما از چه جاهایی دیدن کنید، چه کارهایی نکنید و کجاها را از دست ندهید.

فلورانس، شهر رنسانس!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

مردم فلورانس از صمیمی ترین و گرم ترین مردمان جهان هستند، غذایی که در این شهر میل می کنید ورای لذیذ و ماورایی است، جاذبه های گردشگری تاریخی آن چشمان شما را ساعت ها، روزها و حتی سال ها می تواند به خود خیره نگه دارد، تفریحات این شهر تمامی ندارد و مراکز خرید آن در جهان زبانزد هستند… به فلورانس خوش آمدید!

در سفر به فلورانس چند روز را در این شهر بمانیم؟

به نظر ما حداقل 3 روز زمان احتیاج دارید تا مهم ترین جاذبه های گردشگری فلورانس را ببینید و خیلی خلاصه از شهر لذت ببرید. اما برای این که واقعا شهر را بشناسید و خودتان را غرق در زیبایی های آن کنید، حداقل 4 تا 5 روز و حتی بیشتر زمان احتیاج دارید. ضمناً یادتان نرود که می توانید سفرهای یک و یا نیم روزی به مناطق اطراف مثل پیزا و سینا هم داشته باشید که آن ها هم از مهم ترین مناطق کشور ایتالیا هستند، بنابراین اگر سفرهای بین شهری هم مدنظرتان است باید 3 الی 5 روز برای آن وقت بگذارید.

بهترین زمان سفر به فلورانس

به عنوان یک عادت، هنجار یا هر چیز دیگری که اسمش را می گذارید، مردم عادت نموده اند تا در تابستان از اروپا دیدن نمایند که این هم به آن معناست که قرار است در کنار جمعیت زیادی از توریست های دیگر از آن جا دیدن کنید. اما اگر در زمستان مخصوصا در ماه ژانویه از این شهر خارق العاده دیدن کنید هم لازم نیست جمعیت زیاد توریست ها را تحمل کنید و هم اینکه فلورانس در زمستان را بسیار زیبا خواهید یافت… به طور کلی کشور ایتالیا خیلی زمستان های سردی ندارد مگر این که بخواهید در مناطق کوهستانی بمانید.

در سفر به فلورانس کجاها را ببینیم؟

این هم یکی از بخش های مورد علاقه ما و هم خوانندگان مجله گردشگری خبرنگاران است چون می توانند اطلاعات خیلی مفیدی به دست بیاورند.

مهم ترین میدان شهر فلورانس PIAZZA DEL DUOMO نام دارد که سه تا از مهم ترین جاذبه های توریستی فلورانس را که هر 3 هم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و به ثبت رسیده اند را در بر دارد:

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع فلورانس بدون شک اولین جایی است که به هر گردشگری پیشنهاد می کنیم تا در سفر به فلورانس از آن دیدن کند. این کلیسا توسط یکی از معماران مشهور به نام آرنولفو دی کامبیو طراحی شده است و بنایی زیبا و برجسته است که سال های سال است نماد شهر فلورانس و چشمگیرترین جاذبه آن محسوب می گردد.

هزینه ورود به این کلیسا رایگان است با این حال در صورتی که بخواهید به بالای برج آن بروید باید بلیط موزه را خریداری کنید. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مانند بسیاری از کلیساهای دیگر اروپا، جهت رسیدن به بالای برج کلیسا پله های باریک و به شکل دایره ای است، بنابراین اگر فکر می کنید از بالا رفتن از آن حالتان بد می گردد بهتر است اصلا نروید.

الماسی به نام بابتیسری دی سن جیووانی

بسیاری از افراد در سفر به فلورانس این الماس پنهان را نادیده می گیرند در حالی که به عقیده ما یک جواهر پنهان است که باید کشف گردد. فقط کافی است به تعدادی از تصاویر آن نگاه کنید و شدیدا پیشنهاد می کنیم از این بنا به خاطر سقف طلایی و خیره نماینده ای که دارد دیدن کنید و یکی دیگر از دیدنی های آن در طلایی این مکان است. گفته می گردد میکل آنژ که این در را ساخته و کنده کاری نموده است به اندازه ای خودش از شاهکاری که خلق نموده است شگفت زده شده است که اسم آن را در بهشت گذاشته است.

گالری اوفیتزی

در گالری اوفیتزی می توان تعدادی از معروف ترین شاهکارهای جهانی رنسانس را دید که از آن جاهایی است که به هیچ قیمتی نباید از دست بدهید. هزینه کامل ورود به این گالری 12 یورو است که پیشنهاد می کنیم برای این که در صف طولانی ورودی منتظر نمانید، بلیط تان را از قبل رزرو کنید. یادتان باشد که گالری اوفیتزی روزهای دوشنبه بسته است پس در برنامه ریزیتان دقت کنید.

این گالری هم از مهم ترین گالری های ایتالیا و هم از پر بازدیدترین گالری های جهان است و بین سال های 1560 تا سال 1580 ساخته شده و توسط جورجیو واساری طراحی شده است و در آن می توان بهترین نمونه های نقاشی و مجسمه های جهان را دید از قرون میانه گرفته تا عصر جدید. این گالری درست مثل یک جواهر درخشان در قلب فلورانس می درخشد.

در فلورانس کجا غذا بخوریم؟

در صورت اقامت در هتل معمولا گردشگران ترجیح می دهند تا از غذاهای هتل استفاده نمایند، در غیر این صورت جاهایی که در پایین معرفی می شوند از بهترین جاهای فلورانس برای غذا خوردن هستند:

  • Ristorante Paoli
  • La Giostra Florence
  • Taverna Divina Commedia
  • Ristorante il Caminetto

آیا می دانستید زادگاه کارتون دوست داشتنی و شیرین پینوکیو در ایتالیا بوده است؟ در واقع کارلو کولودی خالق پینوکیو یک فلورانسی بوده است!

منبع: myticklefeet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 597

به "فلورانس، شهر رنسانس!" امتیاز دهید

1 کاربر به "فلورانس، شهر رنسانس!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلورانس، شهر رنسانس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید