ماهیت قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، سیاسی است

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، یوناتن بت کلیا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی ضمن محکومیت تصویب قطعنامه ای علیه نقض حقوق بشر در کشورمان، گفت: این قطعنامه یک جانبه و مغرضانه است.

ماهیت قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، سیاسی است

وی اضافه نمود: در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه هایی در دستور کار نهاده شد که یکی از آنها قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد و 81 عضو سازمان ملل متحد موافق این قطعنامه بودند.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس توضیح داد: این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد اما از نظر ماهیت سیاسی است و کاملاً به صورت ابزار فشار و با اهداف راهبردی معین علیه کشورمان مطرح شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما این قطعنامه را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم می کنیم، گفت: در این قطعنامه شاهد رویکردی یکجانبه و مغرضانه هستیم که بار دیگر با به کارگیری استانداردهای چندگانه سعی در انزوای بین المللی ایران دارند.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس با بیان اینکه از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم این قطعنامه را به صورت موثرتر محکوم کند، گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید پایش حرکات کشورهای معاند و مرتجع منطقه را همیشه در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشورهای دوست، چنین دسیسه های ضد ایرانی آمریکا و متحدانش در عرصه های بین المللی را خنثی کند.

این نماینده مجلس تاکید نمود: سیامک مره صدق، اسفندیار اختیاری، کارن خانلری و ژرژیک آبرامیان نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس نیز در بیانیه ای این قطعنامه را محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 888

به "ماهیت قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیت قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید