مجلس تمام قد از کارگران هفت تپه حمایت می کند

به گزارش تنها پیامک، رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: مجلس تمام قد از کارگران هفت تپه حمایت خواهد کرد و این موضوع به جد پیگیری خواهد شد.

مجلس تمام قد از کارگران هفت تپه حمایت می کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز، در جلسه ای که با حضور فرماندار شوش و چند نفر از نمایندگان کارگری شرکت هفت تپه در فرمانداری این شهرستان برگزار گشت، گفت: زیبنده نیست که سه ماه حقوق کارگران شرکت هفت تپه پرداخت نشود. با حضور در شوش، امروز ارزیابی های لازم در مورد شرایط این شرکت و پرداخت معوقات کارگران را انجام دادیم و در هفته جاری این موضوع را حتما در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی خواهیم کرد. حتی تمامی مسئولان مربوطه را دعوت و احضار خواهیم کرد تا در این خصوص پاسخگو باشند.

نادری افزود: در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه شرایط هفت تپه و کارگرانش را بررسی خواهیم کرد و در کمیسیون اصل 90 نیز به صورت مجزا این مهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در نهایت به تصمیمی قطعی برای حل مسائل کارگران هفت تپه برسیم. به کارگران این قول را می دهیم که مجلس تمام قد از آنان حمایت خواهد کرد.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی ادامه داد: پیرامون مسئله هفت تپه دو بحث مطرح است. یکی مربوط به حقوق های معوق است که آن را پیگیری می کنیم. شاید نتوانیم به طور دقیق شرایط کارگران را درک کنیم، اما باید فکری جدی به حال آنان شود و قطعا این موضوع را با رئیس دستگاه قضا نیز مطرح خواهیم کرد و جلسه مفصلی با ایشان برگزار می کنیم تا قوه قضائیه ورودی جدی تر و سریع به این جریان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث دومی که مطرح است، مربوط به کارفرمای فعلی شرکت است که اهلیت لازم را ندارد و این خصوصی سازی از اساس، غیرقانونی بوده و سازمان خصوصی سازی تخلفاتی در جریان آن، مرتکب شده. اکنون شاهدیم که این اقدامات، باعث شده هفت تپه در آستانه ورشکستگی قرار گیرد و لازم است این فرایند هر چه سریعتر اصلاح و کارفرمای آن خلع ید شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هفت تپه یا باید به دولت بازشود یا از سوی بخش های نیمه خصوصی و نیمه دولتی استان خوزستان که در صنعت نیشکر سررشته دارند، اداره شود. مهم این است که سطح زیرکشت شرکت به قبل از خصوصی سازی بازشود و در مجلس و کمیسیون اصل 90، این موضوع به جد پیگیری خواهد شد و تدابیر لازم را برای آن اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1166

به "مجلس تمام قد از کارگران هفت تپه حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس تمام قد از کارگران هفت تپه حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید