چرا پتروبراس با پیوستن برزیل به اوپک مخالفت کرد؟

به گزارش تنها پیامک، در حالی که رییس جمهور برزیل اخیرا از دعوت غیررسمی برای پیوستن به اوپک استقبال کرد، مدیرعامل شرکت دولتی پتروبراس موافق چنین ایده ای نبوده و آن را در حال حاضر ممکن نمی داند.

چرا پتروبراس با پیوستن برزیل به اوپک مخالفت کرد؟

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران، روبرتو کاستلو برانکو، مدیرعامل شرکت نفتی دولتی پتروبراس گفت: عضویت یا عدم عضویت در اوپک گزینه ای نیست که از سوی دولت برزیل آنالیز شده باشد. وی در ادامه اضافه کرد: من مخالف این کارتلها هستم. برزیل می تواند بهتر عمل کند.

اظهارات وی همزمان با نشست رسمی اوپک در وین به منظور تصمیم گیری درباره ادامه یا عدم ادامه محدودیت عرضه مطرح شد. اوپک و متحدانش شامل روسیه در نشست روز آدینه خود با عمیق کردن محدودیت عرضه به میزان 500 هزار بشکه در روز که محدودیت عرضه را جمعا به 1.7 میلیون بشکه در روز می رساند، موافقت کردند.

پیشنهاد پیوستن برزیل به اوپک، پیشنهاد جدیدی نبود و این کشور در زمان ریاست جمهوری لوییس لولا دا سیلوا نیز چنین پیشنهادی دریافت نموده بود اما شرکت پتروبراس با چنین ایده ای مخالفت نموده و گفته بود در قبال سرمایه گذاران و سهامداران تعهداتی دارد و دولت اختیار این را ندارد که سطح فراوری اپراتورهای خصوصی را معین کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ژاییر بولسونارو، رییس جمهور برزیل در اکتبر پس از ملاقات با مقامات سعودی از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اظهار نموده بود دعوتی برای پیوستن به اوپک دریافت نموده است. فراوری نفت برزیل با حفاری ذخایر فراساحلی به سرعت رو به رشد است و به اهمیت این کشور به عنوان یک فراوریکننده بزرگ در بازار جهانی نفت می افزاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 581

به "چرا پتروبراس با پیوستن برزیل به اوپک مخالفت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پتروبراس با پیوستن برزیل به اوپک مخالفت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید