مشکل اصلی شهرداری ها نداشتن درآمد پایدار است

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل پاکدامن ظهر پنجشنبه در نشست با رسانه های شهرستان، گفت: نداشتن منابع پایدار درآمدی شهرداری ها را با چالش های عمده ای روبرو کرده است.

مشکل اصلی شهرداری ها نداشتن درآمد پایدار است

وی از تلاش برای یافتن منابع جدید و پایدار برای انجام پروژه های بزرگ در شهرستان علی آبادکتول خبرداد و گفت: عمده درآمد شهرداری ها از محل عوارض ساخت و ساز است و بعد از رکود مسکن، اطاله ساخت و ساز در مسکن مهر و کاهش میزان ساخت و سازها، درآمد شهر داری ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری فعالیت خود را بر روی احداث و مرمت پروژه های اساسی و زیرساختی متمرکز ساختند و تا جای ممکن از ظاهرسازی و پروژه های سطحی پرهیز می شود.

حسن صداقت، سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرستان و استان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح فعالیت های این شورا در بخش امورات فرهنگی پرداخت.

وی آسیب شناسی و برطرف کردن نیاز های فرهنگی را از اولین اقدامات کمیته فرهنگی برشمرد و گفت: در راستای برطرف کردن نیاز های فرهنگی شهرستان تا به امروز همایش ها، برنامه های فرهنگی و ورزشی زیادی اجرا شده است که از جمله می توان به برگزاری جام رمضان بانوان در سه رشته ورزشی برای اولین بار در استان، واگذاری زمین به آموزش و پرورش و آغاز به ساخت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، دعوت از سخنرانان ملی و برگزاری چندین همایش در خصوص مقولات خانواده، کارآفرینی و سایر موضوعات فرهنگی، استانداردسازی فضای فیزیکی پارک های شهرستان، امضای تفاهم نامه با برخی ادارات شهرستان ها، دعوت از اعضای شورای دانش آموزی به جلسات علنی شورا، برگزاری مراسم در محل پارک جنگلی کبودوال به منظور شناساندن جاذبه های گردشگری شهرستان و ایجاد شور و نشاط در جامعه و ... را از جمله اقدامات این شورا است.

سید مجتبی شریعتی، شهردار علی آباد کتول هم در این نشست، گفت: تعامل مطلوب بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری باعث پیشرفت و تسریع در امور شده است.

وی در ادامه به افزایش بودجه شهرداری از 7 میلیارد در سال 92 به 13 میلیارد در سال 94 خبرداد و گفت: تا کنون 11 میلیارد از این بوجه محقق شده است و امیدواریم مابقی آن در موعد مقرر محقق شود.

شهر دار علی آباد همچنین از افزایش سرانه کل برای هر نفر از 140 هزار تومان به 261 هزار تومان و سرانه عمرانی هر نفر از 85 هزار تومان به 142 هزار تومان خبر داد و گفت: آغاز ممیزی املاک شهرستان با هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان، انجام فاز اول پروژه نهضت آسفالت و رایزنی برای خریداری 900 تن قیر و ادامه آسفالت و ترمیم معابر، مذاکره با شرکت ملی نفت و اخذ مجوز های لازم برای احداث و راه اندازی جاده سلامت در حاشیه خط نفت شهرستان از برنامه های ما در شهرداری علی آبادکتول است.

وی شرح داد: نصب پارکومتر در سطح شهر و ساماندهی ترافیک شهرستان، پیگیری مطالبات شهرداری از سازمان ها و نهاد های اداری شهرستان، اجرای طرح جامع در شهرستان، نصب تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری در ورودی های شهرستان، تلاش برای پیست موتور سواری با همکاری بخش خصوصی، تلاش برای احداث پارکینگ طبقاتی در چهار راه جنگلده، رایزنی برای خرید سطل های زباله استاندارد و دستگاه شستشوی مخازن، برگزاری نشست با دو سرمایه گذار برای انتقال مشاغل مزاحم به حاشیه شهر و پیگیری اجرای فاز توریستی جدید در منطقه گردشگری کبودوال از دیگر طرح هایی است که در دست اقدام داریم.

وی در ادامه خواستار همکاری اصحاب رسانه در بحث تعریض خیابان اصلی شهر شد و گفت: با وجود در نظر دریافت تسهیلات و معافیت های مناسب در عمل استقبال خوبی از سوی بازاریان دیده نشد و بعد از گذشت سه دهه مشکل عقب نشینی واحد های تجاری شهرستات کماکان پابرجاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 764

به "مشکل اصلی شهرداری ها نداشتن درآمد پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل اصلی شهرداری ها نداشتن درآمد پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید