موسوی: ظریف عصر امروز از مسکو به پکن می رود

به گزارش تنها پیامک، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام نمود که محمدجواد ظریف که در مسکو حضور دارد عصر امروز (دوشنبه) برای ملاقات و تبادل نظر با همتای چینی به پکن می رود.

موسوی: ظریف عصر امروز از مسکو به پکن می رود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه ظریف در مسکو حضور دارد، امروز (دوشنبه) بیان کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، عصر امروز (دوشنبه) از مسکو راهی پکن خواهند شد.

موسوی مصاحبه و رایزنی در مورد روابط دوجانبه، برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی را هدف از این سفر برشمرد.

به گزارش فارس، شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود بیان کرد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در یک ملاقات رسمی به دعوت وانگ یی وزیر خارجه چین در تاریخ 31 دسامبر (10 دی ماه) به چین سفر می نماید.

شوانگ گفت که ظریف و وانگ با تمرکز بر برنامه هسته ای ایران و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین با یکدیگر ملاقات و گفت وگو خواهند کرد.

این مقام چینی شرح داد: چین و ایران قصد دارند کوشش های مشترکی را در جهت حفظ توسعه پایدار روابط دوجانبه، حفظ برجام و تضمین صلح و ثبات خلیج فارس صورت دهند.(بیشتر بخوانید)

شوانگ همچنین توضیح داد که جزئیات ملاقات ظریف و گفت وگوها با وزیر خارجه چین بعداً منتشر خواهد شد.

محمدجواد ظریف به همراه سید عباس عراقچی معاون سیاسی و سید عباس موسوی سخنگوی وزرات خارجه شب گذشته (یکشنبه) برای انجام رایزنی های مستمر دوجانبه به مسکو رفت و ظهر امروز (دوشنبه) با سرگئی لاوروف همتای روس خود در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه به مصاحبه نشست.

ظریف و لاوروف درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه، افغانستان و برجام به رایزنی پرداختند.

وزیر خارجه ایران در این ملاقات گفت: برخلاف آمریکا که هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می کشد، ایران و روسیه برای صلح در عراق و سوریه همکاری کردند و نمونه پیروز آن فرایند آستانه بود.(اینجا بخوانید)

سفر ظریف به مسکو بیست و هشتمین سفر او طی شش و نیم سال دوران وزارتش است.

ایران، روسیه و چین روز آدینه رزمایش دریایی مشترکی را در شمال اقیانوس هند شروع کردند که این رزمایش دیروز یکشنبه انتها یافت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 589

به "موسوی: ظریف عصر امروز از مسکو به پکن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: ظریف عصر امروز از مسکو به پکن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید