ناوگان ماهیگیری چینی در آبهای جزایر گالاپاگوس ، نگرانی درباره محیط زیست دریایی میراث جهانی یونسکو

به گزارش تنها پیامک، اکوادور درباره کشف یک ناوگان بزرگ کشتی های ماهیگیری عمدتا با پرچم چین در فاصله 300 کیلومتری از جزایر گالاپاگوس، مجمع الجزایری که الهام بخش چارلز داروین در کشف نظریه فرگشت یا تکامل بود، ابراز نگرانی نموده است.

ناوگان ماهیگیری چینی در آبهای جزایر گالاپاگوس ، نگرانی درباره محیط زیست دریایی میراث جهانی یونسکو

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین حدود 260 کشتی ماهیگیری در حال حاضر در آب های بین المللی در فاصله 300 کیلومتری از منطقه ویژه مالی این جزایر زیر حاکمیت اکوادور هستند، اما حضورشان باعث نگرانی درباره آسیب جدی به زیست بوم حساس دریایی این منطقه شده است.

یولاندا کاکابادس، وزیر پیشین محیط زیست اکوادور در این باره گفت: اندازه این ناوگان و تهاجم شان به گونه های دریای تهدید عظیمی برای تعادل گونه ها در گالاپاگوس است.

کاکابادس و روک سویلا، شهردار سابق کیتو، پایتخت اکوادور مسئول طراحی یک راهبرد حفاظتی برای این جزایر شده اند که در 900 کیلومتری غرب سرزمین اصلی این کشور آمریکای جنوبی قرار دارند.

کشتی های ماهیگیری چینی هر سال به دریاهای اطراف گالاپاگوس می آیند که در سال 1978 در برنامه میراث جهانی یونسکو ثبت شد. اما ناوگان ماهیگیری که سال جاری به اطراف این جزایر آمده اند، عظیمترین مجموعه در سال های اخیر بوده اند.

سویلا گفت کوشش های دیپلماتیکی برای درخواست از چین برای بازگرداندن این ناوگان ماهیگیری در حال اجرا است.

او گفت گروه او به دنبال آن است که توافق نامه های بین المللی برای حافظت از گونه های مهاجر را اعمال کند. منطقه حفاظت شده دریایی گالاپاگوس یکی از عظیمترین جمعیت های گونه های کوسه، از جمله گونه های در حال انقراض کوسه نهنگ و کوسه سرچکشی را دارد.

کاکابادس همچنین گفت کوشش های برای گسترش دادن منطقه ویژه مالی به شعاع 560 کیلومتری اطراف جزایر برای پیوستن آن به منطقه ویژه مالی سرزمین اصلی اکوادور در حال اجرا است تا کریدوری از آب های بین المللی در فاصله این دو را که ناوگان چینی در آن قرار دارند، بسته گردد.

جزایر گالاپاگوس به خاطر حیات گیاهی و جانوری منحصر به فردشان شهرت جهانی دارند. یونسکو این مجموعه الجزایر که هر سال ربع میلیون نفر جهانگرد در آن بازدید می کنند- به عنوان موزه ای زنده و ویترینی برای فرگشت معرفی می نماید.

اسوالدو جارین، وزیر دفاع اکوادور گفت نیروی دریایی این کشور ناوگان ماهیگیری چینی را از هفته پیش زیر نظر دارد تا بروز حادثه ای مانند حادثه سال 2017 جلوگیری گردد.

نیروی دریایی اکوادور در سال 2017 یک کشتی چینی درون منطقه حفاظت شده گالاپاگوس توقیف کرد. این کشتی با نام فو یوآن یو لنگ 99 بخشی از ناوگان حتی عظیمتری از ناوگان فعلی بود که حدود 300 تن از جانوران دریایی عمدتا کوسه ها را صید نموده بود.

جان هورستون، سخنگوی جامعه سیاره آبی سازمان مردم نهادی که با ماهیگیری افراطی مبارزه می نماید، در این باره گفت: ما از شنیدن خبر حضور ناوگان عظیم ماهیگیری صنعتی چین در نزدیکی جزایر گالاپاگوس به شدت نگران هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1157

به "ناوگان ماهیگیری چینی در آبهای جزایر گالاپاگوس ، نگرانی درباره محیط زیست دریایی میراث جهانی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان ماهیگیری چینی در آبهای جزایر گالاپاگوس ، نگرانی درباره محیط زیست دریایی میراث جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید